PACCAR edistää seuraavan sukupolven vetypolttokennoteknologiaa, joka on kehitetty yhteistyössä Toyota Motor North America, Inc:n kanssa.
Yritykset ovat laajentaneet kumppanuuttaan kehittääkseen ja kaupallistaakseen teknologiaa Kenworth T680- ja Peterbilt Model 579 Class 8 -kuorma-autoissa. Voimansiirrolle myönnettiin äskettäin California Air Resources Boardin Zero Emission Powertrain -sertifikaatti.
CES-messuilla esillä oleva Kenworth T680 FCEV ja vetypolttokennokäyttöinen Peterbilt Model 579 tarjoavat tinkimättömän päästöttömän raskaan käytön jopa 720 km:n kantamalla 37 tonnisella. Suurin yhdistelmän kokonaispaino ja tankkausajat ovat yhdenmukaisia perinteisten dieselautojen kanssa.
Tähän mennessä PACCAR on vastaanottanut yli 150 maksettua talletusta Kenworth- ja Peterbilt FCEV -autoista. Toimitukset alkavat vuonna 2025.
Peterbilt SuperTruck II on tulevaisuuden tuoteteknologian testialusta. Se kehitettiin osana Yhdysvaltain energiaministeriön ohjelmaa tavaraliikenteen tehokkuuden parantamiseksi.
SuperTruck II:ssa on edistyksellinen puhdas dieselmoottori, joka hyödyntää hukkalämmön talteenottoa 55 %:n jarrujen lämpötehokkuuden parantamiseksi, tehokkaan 48 voltin miedon hybridivoiman, sähköistetyt moottorin lisävarusteet ja parannetun aerodynamiikan.