Uusinta Ontarion teillä kulkevaa jäteajoneuvoa voidaan luonnehtia kiistatta vihreäksi, koska sitä ruokkii jotain kiistattoman ruskeaa - lehmänlantapihvejä. Bluewater Recycling Association, Ontario Waste Management Association ja Enbridge Gas tekivät yhteistyötä elokuussa paljastaakseen "hiilinegatiivisen" kuorma-auton, joka käyttää polttoaineena uusiutuvaa maakaasua (RNG), joka on tuotettu käyttämällä lehmän lantaa paikalliselta tilalta. Hajoava jäte tuottaa metaania, joka muuttuu RNG:ksi, joka Enbridgen mukaan syrjäyttää hiilidioksidipäästöt, jotka olisivat syntyneet 18 000 litrasta dieseliä demonstraatioajoneuvon ensimmäisten kuuden kuukauden aikana. Se on palvellut Middlesexin piirikuntaa noin kuukauden ajan.
-Tämä projekti on luonnollinen seuraava askel kalustomme asteittaisessa muuttamisessa dieselistä puhtaampaan energianlähteeseen, sanoi Bluewater Recycling Associationin puheenjohtaja Francis Veilleux, kun kuorma-auto julkistettiin. "Haluamme käyttää puhtaampia uusiutuvia energialähteitä palvellaksemme yhteisöjämme samalla kun pyrimme edelleen kiertotalouteen kaikessa toiminnassamme ja autamme varmistamaan, että kuntamme jäsenet täyttävät ympäristösitoumuksensa." RNG-kuorma-autot maksavat puolet akkusähköisistä yksiköistä ja suunnilleen saman verran kuin dieselautot ja tarjoavat dieselin kaltaisen suorituskyvyn, Enbridge lisää. Kanadalla on myös 10 RNG-laitosta, kun taas 30 RNG-projektia kehitetään ja rakennetaan Ontariossa.
Pelkästään Ontariossa on noin 3 650 jätteenkeräys- ja kuljetusajoneuvoa, jotka yhdessä kuluttavat noin 130 miljoonaa litraa dieseliä vuodessa.