Niels Nielsen siirtyy 23 IVECOlla viettämänsä vuoden jälkeen Hedin Nordic Truckille, jossa hän aloittaa tuotepäällikkönä keskiraskaiden ja raskaiden ajoneuvojen segmenteissä.
Tehtävä on luonteva jatko Nielsenin uralle, joka on alusta asti ollut tiiviisti sidoksissa IVECOon. Koulutukseltaan hän on kuorma-automekaanikko, ja on yli kahden vuosikymmenen aikana työskennellyt kaiken mahdollisen parissa aina vianhausta ja konfiguroinnista tekniseen neuvontaan ja tuoteoptimointiin.
Nielsenillä on siis ainutlaatuinen yhdistelmä käytännön kokemusta, järjestelmäymmärrystä ja teknistä kokonaisnäkemystä sekä alalta ylipäätään että spesifisti IVECOn tuotteista.
– Tunnen kaikki automme läpikotaisin. Tekninen taustani, ja se, että olen työskennellyt IVECOn ajoneuvojen parissa niin pitkään, on suuri etu. Esimerkiksi ajoneuvojen konfiguroinnissa minulla on kokemusta kirjaimellisesti moottoritilan tasolta, joten sen osalta olen samalla sekä haasteiden että mahdollisuuksien asiantuntija, sanoo Niels Nielsen.
Painopiste pohjoismaisissa tarpeissa
Tuotepäällikkönä Nielsen vastaa keskiraskaista ja raskaista ajoneuvomallistoista sekä niiden tuotestrategiasta, teknisistä määrittelyistä sekä myyntiorganisaation tuesta Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa. Hänen arkeensa kuuluu muun muassa akselipainolaskelmia, konfigurointityötä sekä tiivistä yhteistyötä italialaisen tehtaan kanssa liittyen pohjoismaisiin olosuhteisiin ja vaatimuksiin.
– Etelä-Euroopassa ajetaan tyypillisesti 44 tonnin kokonaispainolla, kun taas Pohjoismaissa painot ovat huomattavasti korkeampia. Tämä asettaa erilaisia vaatimuksia esimerkiksi etuakselin ilmajousitukselle, painonjakaumalle ja koko ajoneuvon kokoonpanolle. Nämä ovat juuri niitä asioita, joiden parissa olen työskennellyt vuosia, ja nyt voin tuoda kaiken osaamiseni myyntiorganisaation käyttöön, Nielsen kertoo.
Linkki tekniikan ja kaupallisen työn välillä
Myyntiorganisaation jatkuvan tukemisen lisäksi Nielsenillä on keskeinen rooli tuotekokouksissa, sisäisissä koulutuksissa ja teknisissä esittelyissä uusien mallien lanseerauksen yhteydessä.
– Myyjien auttaminen on motivoivaa. Oli kyse sitten konkreettisen teknisen ratkaisun löytämisestä tai kollegoiden auttamisesta palvelemaan asiakkaita entistä paremmin, merkityksellisen työn tekeminen on palkitsevaa, sanoo Niels Nielsen.



