USA:n kalifornialainen vetybussivalmistaja New Flyer on esitelly menestyksellisen Xcelsior CHARGE H2:n seuraajan, Xcelsior CHARGE FC:n.
New Flyer CHARGE H2 esiteltiin vuonna 2019 40- ja 60-jalan pituisina (12 ja 18 m). Sen suurimpia ostajia ovat GET Bus, Orange County Transportation ja San Francisco Bay/Area's AC Transit.
Uusi New Flyer Ecelsior CHARGE FC rakennetaan Xcelsior-alustalle, jolle jo 16 000 bussia on tehty tähän päivään mennnessä. Sille tehdyt täyssähkö- ja vetybussit ovat jättäneet taakseen yli 15 miljoonaa mailia.
Uusi CHARGE FC koostuu pääosin Ballard Power Systemsin FCmove-HD polttokennomodulista ja Siemens ELFA 3 vetojärjestelmästä, joka palauttaa jopa 90% jarrutusenergiaa ja painaa 69% vähemmän kuin ELFA 2 järjestelmä.
CHARGE FC on tankattavissa 6-20 minuutissa olosuhteista riippuen ja sen toimintamatkaksi yhdellä tankkauksella ilmoitetaan 370 mailia.
(Sustainable Bus)