Jo yli 10 vuotta sitten suurimpien autonvalmistajien kehitysjohdoilta kuului ennusteita, että verkkovirrasta riippuvainen sähköauto on vain välimuoto kehityksess. Lopullinen ratkaisu on oman sähköntarpeensa itse tuottava polttokenno-vetyauto. Kehitys kohti kaupallisesti kilpailukykyistä vetyautoa kiihtyy suurten otsikoiden takana kaiken aikaa.
Uusimpia vetyauton kehittämiseen heittäytviä suuria tekijöitä ovat Michelin ja Faurecia, Michelin tytäryhtiönsä Symbion toimesta. Symbion nimellä jatkava yhteistyö lähtee kehittämään polttokennotekniikkaa henkilö- ja hyötyautoille, raskille kuorma-autoille ja teollisuuden tarpeisiin.
Erityisesti raskaille kuorma- ja linja-autolle polttokenno-vetytekniikka lupaa suurta edistystä päästöjen vähentämisessä ja toimintamatkan kasvattamisessa. Vain muutamassa minuutissa on mahdollisuus tankata polttoainetta useille sadoille kilometreille ajomatkaa. Polttokennotekniikka on mm. EU:n toimesta nostettu yhdeksi kuudesta tärkeimmästä "yleisen edun kehityskohteista".
Symbio tarjoaa jo yli sataan testiautoon asennetulla "H2 Motiv L" vetoratkaisullaan vaihtoehdon linja-, paketti- ja kuorma-autoille.