Toisen Maailmansodan jälkeen sen nimi oli Messerschmitt Kabinenroller. Se liittyi Euroopan sotavarustelutehtaiden tavoitteeseen löytää rauhanaikaan sopivia tuotteita. Silloin syntyivät mm. Heinkel ja sittemmin Trojan, Vespa, Lambretta, Zuendapp Bella, Maicomobil ja koko joukko nk. kääpiöautoja.
1952 syntyneessä 200 kg painavassa 2-paikkaisessa kolmipyöräisessä Messerschmitt KR 175:ssä oli 173 ksm 9 hv/5250 k/min. 2-t moottori. jolla se ylsi 80 km/t nopeuteen. Kolmipyöräinen oli hyvä ajettava eteenpäin ilman kaatumisriskiä, mutta pruutettaessa se kaatui käännyttäessä helpostikin.
Nelipyöräinen 494 ksm Messerschmitt tuli 1957. 305 kg painava 20,5 hv:n kaksipaikkainen saavutti jo 130 km/t huippunopeuden.
Nyt vanha tuttu kolmipyöräinen palaa Messerschnitt-nimellä bensa- sekä sähkövetoisena. KR 202:lla on 7,3 hv:n 125 ksm moottori, joka automaattivaihteistolla nostaa nopeuden 90 km/t saakka. Kuuden litran bensasäiliöllä se kulkee 160 km.
KR-E 5000:lla on 6,7 hv:n sähkömoottori ja 1,4 kW:n litium-akku, joka kaipaa 4-6 tunnin latausaikaa. Se kulkee huippua 90 km/t, mutta toimintamatrka jää toistaiseksi 80 km:iin.
Uudet Messerschnittit valmistetaan Espanjan Malagassa saksalaisvoimin.
(Vogel)