Kun Vuoden Kaupunkibussin valitseva kansainvälinen Bus & Coach of the Year tuomaristo teki vertailutestinsä Brysselin keskustassa kuudella kaupunkibussilla, vain Mercedes kulki kaasulla. Sillä ei ollut kilpailukykyistä sähköbussia. Kaikki sen kilpailijat kulkivat sähköllä.
Mersu korjaa nyt suuntaa rajusti. Omistaja Daimler sijoittaa 340 miljoonaa euroa bussituotantoonsa. Mannheimin tehdas keskittyy jatkossa kaupunkibusseihin ja sähkövoimaan. Neu-Ulmin tehdas keskittyy täysin turisti/matkabusseihin ja autonomiseen ajoon. Rahoista 200 miljoonaa on varattu uuteen tekniikkaan.
Daimlerin bussituotanto työllistää noin 18 000 työntekijää, joista 3440 sijoittuuMannheimiin ja 3860 Neu-Ulmiin. Lisäksi tehtaita on mm. Tsekissä. Daimler-bussien vuotuinen liikevaihto oli viimeksi 4,2 miljardia euroa.
Kortrijkin Kansainvälisessä Bussinäyttelyssä 20-25.10. Mersu esittelee uuden Citaro sähköhybridibussinsa. Se tulee uudella sähköhydraulisella ohjauksella. Valmistaja lupaa 8,5% vähemmän polttoaineen kulutusta hybridinä.
Myös kaksi muuta Mersu-uutuutta on näytillä: MB Tourismo RHD ja Sprinter City minibussi. Sprinter Cityä tarjotaan Jopa 7,36 pitkänä 15,3 m kääntöympyrän halkaisijalla ja pitkin pituuttaan matalalla kynnyksellä.