Mercedes-Benz Trucks laajentaa vuoden 2025 loppupuolella sähkökuorma-autotarjontaansa eActros600-malliston uusilla versioilla. Puoliperävaunuveturien ja alustamallien mallisto täydentyy uusilla akseliväleillä, saa lisää erilaisia akkupakettivariaatioita ja pitkiä ohjaamoversiota erilaisilla kattokorkeuksilla. Kahdella akkupaketilla varustetut versiot, joiden akuston kapasiteetti on reilut 400 kWh korvaavat tämän vuoden lopussa nykyiset 300/400-mallit jakelusegmentissä.
Mercedes-Benz Trucks laajentaa täyssähkökuorma-autojen valikoimaansa uusilla eActros 600-pohjaisilla versioilla. Uudet ajoneuvoversiot sisältävät raskaaseen kaukoliikenteeseen suunnitellun toisen sukupolven sähkökuorma-auton keskeiset ominaisuudet, jotka erottuvat erityisesti innovatiivisen kokonaisteknologisen konseptinsa ansiosta, jossa yhdistyvät moderni käyttötekniikka ja korkea energiatehokkuus.
Uudella ProCabin-ohjaamolla varustetun eActros 600:n teknologisia vahvuuksia ovat itse kehitetty sähköinen voimalinja, pitkästä käyttöiästään tunnettu litium-rautafosfaattikennoteknologia (LFP) ja 800 voltin sisäinen jännitteensyöttö sekä uusi Multimedia Cockpit Interactive 2 ja kattavat, testatut avustinjärjestelmät, jotka parantavat ajomukavuutta ja turvallisuutta. Ensimmäisiä uusia malleja voi tilata syksystä alkaen. Ensimmäiset niistä valmistuvat Wörth am Rheinin tehtaan tuotantolinjalta jo vuonna 2025.
Mercedes-Benz Trucksilla on ollut sähkökuorma-autoja mallistossaan vuodesta 2021 lähtien. eActros 300/400 esiteltiin ensimmäisenä raskaaseen jakeluliikenteeseen tarkoitettuna täyssähköisenä ajoneuvona, vain vuotta myöhemmin seurasi eEconic, joka oli tarkoitettu käytettäväksi yhdyskuntajätteen käsittelyssä. Mercedes-Benz Trucksin toisen sukupolven sähkökuorma-autojen sarjatuotanto uudella täyssähköisellä lippulaivamallilla eActros 600 alkoi vuoden 2024 lopussa. Kaupunkien työmaakuljetuksiin lanseerataan vuodesta 2026 alkaen Bauma 2025-näyttelyssä huhtikuussa esitelty piensarja uutta eArocs 400:aa.
- Tavoitteenamme on vauhdittaa alan hiilidioksidipäästöjen vähentämistä sähköistämällä yhä useampia kuljetussovelluksia. Akkukäyttöisten sähkökuorma-autojen sovellusalueet ja siten asiakkaidemme tarpeet ovat hyvin moninaiset, erityisesti hyötykuorman ja toimintasäteen suhteen. Uusilla versioilla, jotka perustuvat eActros 600:n vahvuuksiin, haluamme tarjota asiakkaillemme Mercedes-Benz Trucksin modulaarisen järjestelmän parhaat puolet ja tukea heitä kuljetusratkaisujensa hallinnassa akkukäyttöisellä ja taloudellisella tavalla, korostaa Achim Puchert, Mercedes-Benz Trucksin toimitusjohtaja
Laajennettuun tuotevalikoimaan kuuluvat esimerkiksi vetoautot ja tasakuorma lava-alustat. Lisää akselivälejä, versiot, kahdella akkupaketilla varustettuja versioita sekä lisää ohjaamoversiota eri kattokorkeuksilla. Ensimmäisen sukupolven eActros 300/400:n tuotanto lopetetaan osana akkukäyttöisten sähkökuorma-autojen valikoiman laajentamista vuoden 2025 lopussa. eEconicin tuotannon jatkuessa ennallaan.