Kuorma-autovalmistaja Daimler Trucks avasi tänään strategiansa ajoneuvomallistonsa sähköistämiseksi, aina kaupunkien jakeluliikenteestä kansainvälisiin pitkän matkan kuljetuksiin saakka.
Samalla Daimler alleviivaa sitoutumistaan Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden noudattamiseen ja toteuttamiseen. Strategian julkistamisen yhteydessä Daimler Trucks esittelee Mercedes-Benz GenH2 -konseptimallin, joka merkitsee vetypolttokennoajan käynnistymistä pitkän matkan maantiekuljetuksissa. Vetykuorma-auton käytännön testit käynnistyvät vuonna 2023.
- Mercedes-Benz GenH2 -kuorma-auto: vetypolttokennoilla jopa 1000 kilometrin toimintamatka.
- Vetykuorma-autolla 25 tonnin hyötykuorma.
- eActros LongHaul: sähkökuorma-autolla jopa 500 kilometriä, sarjatuotannossa vuonna 2024.
- eActros: yli 200 kilometriä sähköllä, prototyyppi malli etenee sarjatuotantoon jo ensi vuonna.