
Kun akkupakettien määrä vähenee kolmesta kahteen, eActros 400 rekkaveturin voi tilatta 3 700 mm:n akselivälillä. Painonpudotus nostaa suurimman vetopöytämassan rekkaveturina 9,5 tonniin. Suurin hyötykuorma on tavallisen puoliperävaunun kanssa yli 25 tonnia eli samaa luokkaa kuin dieselversiossa.
Mercedes-Benz Trucks kasvattaa sähkökuorma-autojen valikoimaansa. Uuden eActros 400 lisää vaihtoehtoja, mitkä helpottavat sähkömallien markkinoille tuloa ja avaauusia käyttömahdollisuuksia.
Toisen Mercedes-Benz eActros- sukupolven pohjana toimii tuttu eActros 600, keskipitkän ja pitkän matkan liikenteen sähköinen lippulaiva. Uusi eActros 400 omaa samat perusominaisuudet akkutekniikasta alustan rakenteeseen, mukaan lukien kaikissa Mercedes-sähkökuorma-autoissa käytetty sähköinen e-akselisto.



