Moottoriliikenteen Keskusjärjestö ry valitsi kokouksessaan yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi Martti Korhosen Oulusta, joka on pitkäaikainen liikenteen vaikuttaja. Hän on toiminut mm. eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtajana ja Liikenneturvan hallituksen puheenjohtajana. Hän on koulutukseltaan autonasentaja ja toiminut mm. taksinkuljettajana. Hänet tunnetaan autourheilun ja moottoripyöräilyn harrastajana.
Moottoriliikenteen Keskusjärjestö ry on kahdeksan johtavan tieliikennejärjestön yhteistyöelin. Jäseninä ovat Autoalan Keskusliitto ry, Autoliitto ry, Autotuojat ry, Linja-autoliitto ry, Suomen Autokoululiitto ry, Suomen Autoteknillinen Liitto ry, Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry ja Suomen Taksiliitto ry.
Järjestön keskeinen yhteinen huolenaihe on maantieliikenteemme tila. Tieverkostomme kunto on valitettavasti edelleen rapistumassa huolimatta mm. parlamentaarisen korjausvelkatyöryhmän yhteisistä näkemyksistä korjausinvestointien tason korottamisesta. Liikenne- ja viestintäministeriön ajatus siitä, että tulevaisuudessa liikenteestä kerätyt varat käytettäisiin suoremmin väylien ylläpitoon ja rakentamiseen sitä varten perustetun yhtiön kautta, on järjestön mielestä selvittämisen arvoinen ehdotus. Selvityksessä olisi tärkeä huomioida, että tie- ja väyläinfrastruktuuria kuluttavat muutkin kuin autoilijat ja näin ollen kustannusten tulisi jakautua tulevaisuudessa nykyistä tasaisemmin.
Valmistelussa oleva liikennekaari lakihanke on liikenteeseen varsin laajasti vaikuttava hanke. Järjestön mielestä valmistelussa on syytä nykyistä huomattavasti laajemmin ja syvällisemmin tehdä vaikutusarvioita muutoksista. Liikenteen ja liikkumisen lainsäädännön tulee turvata tasapuoliset liikkumisen ja yrittämisen mahdollisuudet koko maan alueella kaikille kansalaisille. Ministeriö on puhunut avoimesta lainvalmistelusta. Toivottavasti tämä tulee jatkossa näkymään myös käytännön valmistelutyössä.
Liikenneturvallisuus ja sen edistäminen ovat osa järjestön työtä. Puheenjohtaja Martti Korhosen myötä myös tältä osin järjestön osaaminen laajenee. Liikenneturvallisuuden merkittävin tekijä on yksittäisten liikkujien tapa toimia. Moottoriliikenteen Keskusjärjestön mielestä liikenteen sakkorangaistusten kohtuuttomat ja jatkuvat korotussuunnitelmat eivät kuitenkaan johda liikenneturvallisuuden kohenemiseen. Liikenne ei voi olla jatkuva rahastuksen kohde, sakkorangaistuksilla ei valtiontalouden alijäämää korjata.