MAN esittelee IFAT-messuilla ensi kuussa Münchenissä uudet eTGX- ja eTGS-kuorma-autot, jotka on konfiguroitavissa joustavasti erilaisilla akselivälillä, ohjaamoilla, moottoritehoilla, akkuyhdistelmillä ja toimialakohtaisilla laitteilla. Saksalaisen valmistajan mukaan nämä ovat ihanteellinen ajoneuvopohja erilaisiin hyötyajoneuvo- ja kunnallishallinnon sovelluksiin.
Kolmella, neljällä, viidellä tai kuudella modulaarisesti yhdistettävällä ja säädettävällä akulla 18-28 tonnin MAN eTGX- ja MAN eTGS -rungot valinnaisena 333, 449 tai 544 hv:n sähkötehoineen tarjoavat juuri sitä, mitä laaja koriratkaisujen valikoima tarvitsee: joustavasti vapaata tilaa korin osille ajoneuvon rungossa, laaja valikoima mekaanisia ja sähköisiä voimansiirtoja korin toimintoihin eri suorituskykyluokissa, jopa yhdeksän erilaista akseliväliä, kuusi ohjaamovaihtoehtoa, ohjatut ja ohjaamattomat taka-akselit, lehti-ilma- ja täysilmajousitus, ajo-ohjelmat, jotka on erityisesti mukautettu kulloiseenkin sovellukseen ja lukuisia muita alalle tyypillisiä ominaisuuksia.
”MAN on perinteisesti ollut vahva ympäristöteknisten ajoneuvojen alalla. Tästä osaamisesta on luonnollisesti hyötyä myös uusille sähköautoillemme. Uuden eTruck-rungon myötä siirrymme yhä enemmän teollisuuden sovelluksiin. Tämä tarkoittaa, että uraauurtava sähkömallistomme ei ole millään tavalla huonompi kuin aikaisempi dieselvalikoimamme, edes erikoisajoneuvojen koreissa”, sanoo Stefan Schall, MAN Truck & Bus Deutschlandin pakettiautojen ja käytettyjen kuorma-autojen myyntijohtaja.
(SusatainableTruck&Van)