MAN - Vaihtoautot

Raskaan tieliikenteen 76 tonnin enimmäismassat ovat olleet käytössä 2,5 vuotta eli lokakuusta 2013 lähtien.

Järvi-Suomen puunkuljetusyrittäjät eivät kuitenkaan voi hyödyntää uusia massoja, koska useimpien lauttapaikkojen lossit voivat kuljettaa vain 60-tonnisia yhdistelmiä.

Juuri kun vanhoja 44 tonnin losseja kiireellä telakoitiin 60 tonnisiksi, ne jäivät samantien alamittaisiksi.

Poikkeuksellisen nopeasti lainvoiman saanut enimmäispainorajojen korotus yllätti myös tienpitäjien hallinnon.

Uusi Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti avaa puunkuljetusyrittäjiä kalvavaa ongemaa 22.4.2016 ilmestyneessä numerossaan (ATK 4/2016)

Tilaa lehti tästä.

Digiversion voit ostaa tästä.