Goodyearin rengasmelua vaimentava teknologia on noussut nopeasti menestykseksi. Teknologia palkittiin vuonna 2019 Belgiassa ja Alankomaissa vuoden tuotteena. Samaan aikaan kiinnostus on ollut suurta myös Suomessa. Gfk Normin Goodyearin puolesta tekemän tutkimuksen mukaan lähes kolmannes suomalaisista sanoo rengasmelun olevan tärkeä ominaisuus renkaissa. Parempi mukavuus ja turvallisuus ovat tärkeimmät syyt, miksi suomalaiset haluavat hiljaisempia renkaita. Mukavuuden ilmoittaa syyksi 65 prosenttia ja turvallisuuden 36 prosenttia. SoundComfort-teknologialla auton sisälle kantautuvaa rengasmelua voidaan vaimentaa jopa 50 %.
Goodyear vastaa lisääntyneeseen kysyntään tuomalla SoundComfort -teknologian 12 uuteen rengaskokoon Pohjoismaiden talvirengasmarkkinoille helmikuuhun 2020 mennessä. Tämän jälkeen teknologia on saatavilla kaikkiaaan 64 rengaskoossa 16–20 tuuman vannekoolla seuraavissa pohjoismaisissa talvirengasmalleissa: UltraGrip Ice Arctic SUV, UltraGrip Ice Arctic, UltraGrip Ice SUV ja UltraGrip Ice 2.
SoundComfort -teknologia on erinomainen esimerkki Goodyearin missiosta edistää rengasinnovointia, jonka tarkoituksena on vastata kuluttajien ja markkinoiden tarpeisiin. Autojen moottorit ovat muuttumassa hiljaisemmiksi, etenkin sähkö- ja hybridiautojen myötä. Siksi renkaiden aiheuttama melu korostuu. Goodyearin SoundComfort-mallisto sisältää rengaskokoja, joita voi käyttää esimerkiksi Teslan, Volkswagenin, Nissanin, Hyundain ja Toyotan sähkö- ja hybridiautoissa.
Goodyearin SoundComfort-teknologia tarkoittaa avosoluista polyuretaanivaahtokerrosta, joka kiinnitetään renkaan sisäpinnalle ja joka vaimentaa ilman värinää. SoundComfort vähentää auton sisämelua jopa puolella – jopa 4 desibeliä – ja tekee ajomatkoista huomattavasti hiljaisempia kuljettajille ja matkustajille[3]. Vaahto on niin kevyttä, ettei se vaikuta kulutuskestävyyteen, vierintävastukseen eikä nopeusluokkaan.