Venäjän autoteollisuuden markkinajohtaja Avtovaz uskoo aamunkoittoon automyynnissä neljän sysimustan lamavuoden jälkeen. Vuosi 2016 päättyi vielä 11%:n pudotukseen koko maassa verrattuna 2015 myyntiin. Lada selviytyi vain 1%:n pudotuksella. Tammikuussa 2017 autojen myynti putosi vielä 5% lisää, mutta Ladan onnistui 78 000 auton myynnillään lisäämään myyntiään 5%:lla.
Venäjällä arvioidaan olevan noin neljä miljoonaa autoa, joista puolet on yli 10 vuoden ikäisiä. Se petaan kovaa nousua uusien autojen myynnille heti kun Venäjän talous alkaa nousta syvästä kuopastaan.
Renault-Nissanin tulo Ladan enemmistöomistajaksi on tuonut mukanaan kummankin suurvalmistajan parasta autotekniikkaa. Lada uskaltautui samalla SUV-luokkaan Lada Kalina Cross mallillaan. Kovan luokan tuloksentekijäksi ennustetaan kuitenkin Saksan markkinoille 2016 lopulla tuotua Lada Vestaa.
Lada Vestan sulavalinjainen muotoilu kielii hyvin selvästi Renaul-Nissan alkuperästä. Samaa kieltä puhuu tekniikka kauniin kuoren alla. 4,41 m pitkä ja 2,63 m:n akelivälillä varustettu henkilöauto tarjoaa runsaasti tilaa 5 matkustajalle. Hyötykuormaksi ilmoitetaan 420 kg. Etuvetoa vauhdittaa 106 hv:n 1,6 litran bensamoottori. 5-vaihteisella käsivalintaisella vaihteistolla kiihtyvyydeksi 0-100 km/t ilmoitetaan 11,8 sekuntia ja huippunopeudeksi 180 km/t. 5-vaihteinen automaattivaihteisto tarjoutuu käsivalintaisen vaihtoehdoksi. Kulutukseksi ilmoitetaan kuusi litraa sadalla kilometrillä. Tehostettu ohjaus on vakiona, ja lisävarusteina tarjotaan seitsemän tuuman info-ruutua, nahkarattia koskettimilla, istuinlämmitystä, tihkukytkintä, ilmastointia, pysäköintitunnistinta ja vakionopeussäädintä. Kovin sana on kuitenkin hinta: Saksassa 12 000 eurosta alkaen.