Mitsubishin uusi L200 on kokenut kokonaisvaltaisen muodonmuutoksen. Myös maasto-ominaisuudet on hiottu viimeisen päälle. Testasimme L200:n parhaiten varusteltua versiota ja vähiten varusteltua, karvalakkimallia. Ensimmäisenä vuorossa on varusteilla täyteen lastattu versio, joka toimii työkaluna, mutta myös mukavana matka-autona.
Testasimme uutta L200:a jo Ruotsissa Vuoden pick-up testissä, jossa se suoriutui hienosti sekä maasto, että maantie testeissä. Mitsubishi myös sijoittui toiseksi pienellä marginaalilla ykköspaikan ottaneeseen Fordiin. Ulkonäöltään uusi L200 on selvästi edellistä järeämpi korotetulla konepeltilinjallaan ja levennetyllä puskurillaan. Myös pyöränkotelot ovat saaneet uuden muotoilun, joka lisää auton lihaksikkaan oloista olemusta. Lue tarkemmat koeajotunnelmat 7.2. julkaistavasta vuoden ensimmäisestä Auto, tekniikka ja kuljetus- lehdestä.
L200:n renkaat pysyvät tukevasti maassa jyrkässä kallistuksessa, mutta myös suurissa epätasaisuuksissa. Alusta ottaa möykyt hyvin, ja jos joku rengas sattuisi ilmaan nousemaan, löytyy nelivedosta lukko, joka päästää pälkähästä. Kaikissa malleissa on 2,2 litrainen common rail turbodiesel moottori, jossa on tehoa 150hv ja vääntöä 400Nm.
Sisusta parhaiten varustellussa Instylessä on miellyttävä nahkapenkkeineen. Kuljettajan penkistä löytyy sähkösäätöjä kuuteen eri suuntaan. Lisäksi avustimia ja turvavarusteita on laaja valikoima.
Tällä kertaa ajamamme malli on Double Cab tyyppiä, jossa on neljä ovea ja viisi istuinpaikkaa. Isompikin porukka siis matkustaa mukavasti.