Cargoteciin kuuluva Kalmar on allekirjoittanut sopimuksen kahden satamanosturin (STS) ja kolmen mobiilipukkinosturin (RTG) toimittamisesta Infraestructura Portuaria Mexicana (IPM) Altamira -terminaaliin. Tilaus, joka sisältää Kalmar SmartPort -prosessiautomaatioratkaisut mobiilipukkinostureille, on kirjattu Cargotecin vuoden 2019 kolmannen vuosineljänneksen tilauskantaan. Toimitus tapahtuu vuoden 2021 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.
IPM Altamira -terminaali sijaitsee Meksikonlahdella Tamaulipasin osavaltiossa. Terminaalin nykyiseen kalustoon kuuluu jo yksi Kalmarin satamanosturi, kahdeksan Kalmarin mobiilipukkinosturia ja erilaisia Kalmarin mobiililaitteita, kuten terminaalitraktoreita ja haarukkatrukkeja.
Kalmarin satamanosturit ovat Super Post Panamax -kokoisia, ja niiden puomi ulottuu 21 konttirivin yli. Nostureilla voi nostaa kaksi konttia kerrallaan ja niiden nostokapasiteetti tarttujan alla on 65 tonnia.
Kalmar -mobiilipukkinosturit voivat käsitellä kontteja 6+1 leveillä konttiriveillä yksi yli kuuden kontin korkeudelle. Nosturien maksiminostokapasiteetti on 40 tonnia. Nostureissa on automaattinen Kalmar SmartRail -ohjausjärjestelmä, joka ohjaa kontteja automaattisesti niiden sijaintikoordinaattien perusteella ja syöttää sijaintitiedot terminaalin toiminnanohjausjärjestelmään (TOS) parantaen toiminnan tehokkuutta. Kalmar SmartFleet -etävalvonta auttaa terminaalia laitteiden hallinnassa ja vianmäärityksessä sekä laitteiden tilan, tuottavuuden ja huoltotarpeiden analysoinnissa. Sekä satamanosturit että mobiilipukkinosturit toimitetaan yhdessä toimituksessa valmiiksi kasattuina.