Cargoteciin kuuluva Kalmar on voittanut tarjouskilpailun AutoRTG-järjestelmän toimittamisesta Belfast Container Terminalille (BCT) Pohjois-Irlannissa. Järjestelmä kattaa kahdeksan automaattista mobiilipukkinosturia (automated rubber-tyred gantry cranes, AutoRTGs), Kalmarin TLS-laitehallintajärjestelmän (Terminal Logistic System) sekä uuden sukupolven etähallintapöydän. Tilaus on kirjattu Cargotecin viimeisen neljänneksen tilauskantaan, ja järjestelmän toimitus alkaa vuoden 2019 lopussa.
Belfastin satamassa sijaitseva ja sataman omistama Belfast Container Terminal (BCT) on Pohjois-Irlannin suurin konttisatama, joka toimii Irish Continental Groupin toimiluvalla. Belfastin satama on Pohjois-Irlannin pääsatama, joka käsittelee noin 70 prosenttia Pohjois-Irlannin meriliikenteestä ja 20 prosenttia koko Irlannin liikenteestä. Kalmarin AutoRTG-järjestelmä korvaa satamassa tällä hetkellä käytössä olevat manuaaliset kiskoilla liikkuvat pukkinosturit (rail-mounted gantry crane, RMG).
Nosturit testataan etukäteen tehtaalla, ja ne toimitetaan BCT:lle kokonaan kasattuina. BCT:lle toimitettavat nosturit kulkevat täysin automatisoituina konttipinojen välissä. Kalmar TLS-laitehallintajärjestelmä suunnittelee, reitittää ja toteuttaa terminaalin ohjausjärjestelmästä (Terminal Operating System, TOS) tulevat käskyt. Operaattori valvoo automaattisia nosturiliikkeitä tarkkaamosta käsin. Konttien lastaus rekkoihin on kauko-ohjattua, ja paikannusjärjestelmä varmistaa, että rekat ovat tarkasti linjassa nostureiden kanssa. Kalmar vastaa projektissa myös integraatiosta laitehallintajärjestelmän (TLS), toiminnanohjausjärjestelmän (TOS) ja muiden olennaisten järjestelmien välillä.