Kaasu-Scania vastaan kaasu-Volvo raskaan yhdistelmän vetäjänä - kumpi parempi? Kumpikin toimii täysin eri menetelmillä. Scania sytyttää kaasun palotilassa sytystulpalla, Volvo luottaa perinteiseen puristussytytykseen.
Kaasu on astunut esiin vahvimpana vaihtoehto-polttoaineena raskaiden kuorma-autojen kohdalla Suomessa. Tankkausinfraa on jo joka puolella Suomea. Ja parhaimmillaan raskas yhdistelmä kulkee tuhatkin kilometriä yhdellä tankkauksella.
Tuleva Auto, tekniikka ja kuljetus 10/2024 selvittää erot ja vaikutukset. Todetaan että kaasuilla on eroja. Ja että tulevaisuus Pohjolassa näyttää hyvin lupaavalta.
Samassa lehdessä kerrotaan myös Cumminsin uudesta kolmen polttoaineen moottorista - lohko ihan sama kaikilla, vain erilainen kansi jokaisella polttoaineella. Se on tulevaisuutta!