MAN - Vaihtoautot


Martti Säkkinen.

Savokarjalan, Päijät-Hämeen ja Kaakkois-Suomen Ivecojen kauppa on kokeneissa käsissä. Kaikilla on pitkä kokemus kuljetusalalta.

Martti Säkkinen: Iveco-autoilijasta Iveco-kauppias

Iveco Finlandin Kuopion toimipisteen Martti Säkkisen myyntialue kattaa Itäja Etelä-Savon sekä Pohjois-Karjalan. Ennen Iveco-automyyjäksi ryhtymistään hän ehti toimia niin kuljettajana, ajojärjestelijänä kuin kuljetusyrittäjänä. Yrittäjänä Säkkinen ehti kätellä Ivecomyyjää yhdeksän kertaa kuorma-autokaupoissa.

– Ivecojen kanssa tuli hyvin toimeen, muiden merkkien ohella, Säkkinen kertoo.

Siirtymä yrittäjästä kuorma-autokauppiaaksi oli kymmenisen vuotta sitten varsin luonteva. Alussa alanvaihto toki mietitytti.

– Sitten palaset loksahtivat kohdalleen ja olen viihtynyt tässä työssä, Säkkinen toteaa. Säkkisen mukaan Savo-Karjalan alueella menee eniten kaupaksi Iveco Dailyä. Way-mallistoa puolestaan ostetaan rahtija maansiirtoautoiksi.

– Kaikkiin malleihin löytyy myös kaasulla toimiva moottoriversio, LNG raskaimpiin ja CNG jakoautoluokkaan, Säkkinen muistuttaa.

Iveco-myynti toimii samassa talossa kuin Ivecon merkkikorjaamo Kuopion Rekkahuolto. Säkkinen muistuttaa, että Itä-Suomessakin Ivecon huoltoverkosto on nykyään varsin kattava.



Janne Laaksonen.

Janne Laaksonen: Iveco on vahva osaaja maastoautoissa

Janne Laaksonen on toiminut kuorma-autokaupan parissa reilu 15 vuotta. Hän myy Ivecoja oman konekauppansa rinnalla Kouvolassa.

– Iveco on kehittynyt valtavasti viime vuosina, erityisesti ergonomiassa ja muotoilussa. Iveco on nyt samalla tasolla kuin muutkin merkit, Laaksonen arvioi.

Laaksonen on keskittynyt aluksi Ivecon maastoautomallistoon. Juuri äskettäin meni Laaksosen kauppaama Iveco Eurocargo 4x4 sähkölaitoskäyttöön. Tarjolla on myös Iveco Daily 4x4.

– Ivecon nelivetoiset eivät ole maantieautoista johdettuja, vaan ovat ihka oikeita maastoautoja, maastoon suunniteltuja, Laaksonen muistuttaa.

Ivecolla on merkittävä toimija myös sotilasajoneuvoissa, joissa vaaditaan hyvää maastokykyä ja kestävyyttä. Näitä tarvitaan myös aavikkoralleissa ja Afrikassa, joissa Ivecolla on vahva jalansija.



Timo Akkanen.

Timo Akkanen: Kun huoltoväli on 150 000 km, säästyy kustannuksia

Lahden ja Kouvolan alueella Iveco myyntiä tekee Timo Akkanen. Ivecolle hän tuli vuonna 2004. Aikaisemmin hän oli puutavara-autoilijana, jo isäkin oli.

– Olen pari X-Way puutavara-autoa myynyt tälle alueelle. Iveco taitaa olla suosituin puutavara-automerkki näistä Suomessa pienemmistä merkeistä, Akkanen sanoo.

Yhteen taloon on menossa jo kolmas S-Way maantieautoksi elintarvikeajoon.

– Kun huoltoväli on 150 000 kilometriä, siinä säästyy kuljetusyrittäjällä kustannuksia ja aikaa, Akkanen kertoo.

Jälkimarkkinointi on hyvässä hapessa. Huoltopalvelu Viitasella Lahdessa on tehty juuri sukupolvenvaihdos ja tilat on uusittu.

Akkanen on tunnettu myös hinausautojen myyjänä. Hänellä on hyvät suhteet päällirakenneyrityksiin, joten hinuriyrittäjälle löytyy kokonaispaketti vaivattomasti.

– 7-tonninen Iveco Daily on passeli hinausautoksi, kilpailijoita ei juuri ole, Timo Akkanen kertoo.

Ennen Ukrainan sotaa kaupaksi meni jopa kymmenen Iveco-hinuria vuodessa. Nyt on vähän rauhoittunut.


Automyynnin yhteystiedot

Kuopio:
- Martti Säkkinen, Lukkosalmentie 18, 0400 171 842, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Kouvola:
- Timo Akkanen, Kaupinkatu 23. 045 320 7747, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.,
- Janne Laaksonen, Kaupinkatu 23, 0400 954 356, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Lahti:
- Timo Akkanen, Höylääjänkatu 2, 045 320 7747, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

(Kaupallinen yhteistyö)