Työmaiden ja erikoiskohteiden moniottelija Iveco T-Way esittäytyy varta vasten suomalaisten maansiirtoautoasiakkaiden tarpeisiin valmiiksi varusteltuna Iveco T-Way Nordic 10x4 kippiautona.
Ohjaavalla ja nousevalla viimeisellä akselilla ja järeällä Cantoni-kivilavalla varustetun Iveco T-Way 510:n asiakashinnaksi ilmoitetaan 210 000 euroa.
Iveco Trakkerin pohjalta kehitetty Iveco T-Way sopii laajan ohjaamo-, moottori, vetotapa- ja akselivaihtoehtovalikoiman sekä tukevan runkorakenteen ansiosta yhtä lailla perinteiseksi kippiautoksi raskaisiin ja vaativiin maansiirtotehtäviin kuin betoni- tai nosturiautoksi rakennustyömaille.
Aina tähän päivään saakka lisäakselimuutos on tehty Suomessa ja pääsääntöisesti VTA-Tekniikka Oy:n toimesta. Myös Cantoni-lava, apurunko ja etukippi on asennettu Suomessa. Uusiin Iveco kuorma-autoihin on mahdollista tilata lisäakselien asennukset sekä päällerakenneratkaisut vaihtoehtoisesti myös Ivecon sertifioimien yhteistyökumppanien toimittamina.
T-Wayn ohjaavan ja nousevan lisäakselin asennuksesta vastaa niin ikään italialainen S.T. System Truck S.p.A. Yhtiö käyttää Ivecon akseleita ja asennukset täyttävät kaikki valmistajan standardit.
Moottorina on iskutilavuudeltaan 13 litran Cursor 13 dieselmoottori, josta irrotetaan huipputehoa 510 hv kierroalueella 1560-1900 r/min. ja vääntömomenttia 2300 Nm kierrosalueella 900-1560 r/min. Moottorilta irrotettava voima välittyy vetäville akseleille ryömintäominaisuudella täydennetyn 16-vaihteisen Hi-Tronix-automaattivaihteiston kautta.