Julkistettuaan Crossway Low Entry Hybridin loppuvuodesta 2022 (saatavana myös akkusähköisenä versiona), Iveco Bus päivittää nyt mallistoaan Crosswayn normaalilattiaisen kaukoliikenteen linja-auton miedolla hybridiversiolla.
Sitä on saatavana kolmessa eri pituudessa: 10,7, 12, 13 metriä, POP- ja LINE-versiot. Se on aluksi saatavilla 12- ja 13-metrisinä maakaasukäyttöisinä, biometaaniyhteensopivana.
Uusi malli on jo tilattavissa, ja ensimmäiset yksiköt toimitetaan Espanjaan ensi heinäkuussa, Iveco Group kertoo.
Hybriditekniikka on saatavilla Voithin DIWA NXT -vaihteistolla yhdistettynä 35 kW:n huippusähköiseen talteenottomoottoriin. Moottori toimii käynnistimenä ja generaattorina, joka ottaa talteen hidastus- ja jarrutusvaiheiden aikana kertyneen kineettisen energian kattoon asennetun korkean energian LTO-akun (48 V) avulla. Sähkömoottori tukee Cursor 9 -moottoria käynnistysvaiheiden aikana.
Crossway Hybridissä on uusi etupään muotoilu, joka sisältää uuden ADAS:n (Advanced Driver Assistance Systems) tulevan GSR:n (General Safety Regulation) mukaisesti, jonka on määrä tulla voimaan heinäkuussa 2024.
(SustainableBus)