Demonstraatiotestauksen on määrä kestää syyskuuhun 2024.
Tässä testauksessa käytetty prototyyppimalli on samantyyppinen kuin JAPAN MOBILITY SHOW 2023:n Isuzu Groupin osastolla esitelty malli.
Taustaa
Isuzu ja Honda uskovat, että FC-teknologia, joka käyttää vetyä polttoaineena ilman hiilidioksidipäästöjä, on tehokas raskaiden kuorma-autojen hiilineutraaliuden saavuttamiseksi, joita tarvitaan tehokkaan kuljetuksen saavuttamiseksi (jotka voivat ajaa pitkiä matkoja, kantavuus, nopea tankkaus).
Tammikuussa 2020 solmittua sopimusta FC-käyttöisten raskaiden kuorma-autojen yhteisen tutkimuksen tekemisestä yhtiöt ovat työskennelleet FC-järjestelmän ja raskaiden kuorma-autojen yhteensopivuuden varmentamiseksi sekä perustan luomiseksi.
Yhtiöt suunnittelevat tuovansa tuotantomallin markkinoille vuonna 2027 hyödyntäen täysimääräisesti yhteisessä tutkimuksessa saatua teknologiaa, kokemusta ja tietoa.