Tavanmaisella runkokorkeudella ja renkailla Scanian RB885 teliakselisto jättää lähes 70 millimetrin maavaran. Telin ylösnosto, jonka kuljettaja aktivoi telinnostopainikkeella kestää alle 25 sekuntia. Ylikuormitustilanteissa järjestelmä ei nosta akselia ja tilanteesta viestii varoitusvalo mittaristossa.
Scanian uusi RB885-teliakselisto tekee veturista entistä monikäyttöisemmän. Akselisto, johon on tarjolla useita vaihtoehtoisia vetopyörästövälityksiä mahdollistaa jopa 90 tonnin yhdistelmämassat. Asiakkaiden on mahdollista tilata akselisto joko nousevana tai irti kytkettävällä vedolla. Nämä asiakkaiden taholta tietyissä ajotilanteissa ja käyttötehtävissä erittäin toivottuja toimintoja.
Uusi (LDTA) akselistovaihtoehto, kun sitä hyödynnetään tehokkaasti mahdollistaa kuormittamattomana parhaimmillaan jopa 6 prosentin polttoainesäästöt. Lisäksi se pienentää ajokin kääntösädettä ja vähentää rengaskulumaa.
Polttoainesäästö on merkittävä etenkin ajotehtävissä, joissa yhdistelmän paluumatka tyhjänä voi olla jopa useamman 100 kilometrin pituinen, kuten esimerkiksi puutavara-autoilla. Suurin osa polttoainesäästöstä on seurausta irti kytketyn akseliston sisäisten vastusten pienenemisestä ja vain 10 prosenttia säästöistä syntyy ajoneuvon matalammasta vierinvastuksesta. Nostettava ja irti kytkettävä veto RB662 tandem-teli edellyttää ilmajousitusta ja kasvattaa veturin omamassaa noin 60 kilolla. Akselisto on mahdollistaa nostaa ylös kaikilla ajonopeuksilla. Vedon katkaisu tapahtuu hammaspyöräkytkimen avulla.
Saatavilla on kolme eri telimassavaihtoehtoa – 19, 21 ja 26 tonnia. Toinen akseli ylösnostettuna kuormitusrajat ovat 9,5 t, 10,5 t ja 13 tonnia. LDTA-vaihtoehtoa ei nykyisellään ole mahdollista saada napavälitteisiin akselistoihin tai tridem-alustoihin (8x4*4).
Nouseva ja vedonkatkaisulla varustettu teliveto tuli Sisu-kuorma-autoihintarjolle jo 1990-luvulla. Ensimmäisenä kyseinen ratkaisu nähtiin SM372 puutavara-autossa.