Viime vuoden elokuusta alkanut vetyautoja sekä polttokenno-vetytekniikkaa koskevien uutisten määrä on äkkiä kasvanut uutistulvaksi. Polttokenno-vety on lyömässä läpi maailman autoteollisuudessa leveällä rintamalla sekä henkilö- ja pakettiautoissa kuin myös linja- ja kuorma-autoissa.
Saksan hallituksen viime joulukuinen päätös, että Saksa haluaa jo 2020 olla polttokenno-vetyautojen ykkönen maailmassa ja saman tien myönnetyt miljoonat 13 alueen start-up yrityksille paikallisen vetytuotannon aloittamiseksi katsottiin Saksassa luopumiseksi huonosti edenneestä akkusähköautojen lisäämisohjelmasta.
Automaailman jättiläisen, Daimlerin julistus pian perään - "Tulevaisuus on vedyn" - vahvisti, että Saksan hallitus on tosissaan.
Sitä vahvisti myös kansainvälisen Truck Innovation 2020 palkinnon luovutus H2 XCient vetykuorma-autoille. Oheinen artikkeli, joka on julkaistu Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden numerossa joulukuussa 2019 kertoo asiasta tarkemmin.