Nollapäästöisten kuorma-autojen osuus (yli 12 tonnia) koko myynnistä kasvoi 0,7 %:sta 1-6/2023 1,2 %:iin 1-6/2024. Dieselien osuus oli 96,2 % koko myynnistä, kaasulla kulkevien osuus oli 2,6 % ja akkusähköllä kulkevien osuus oli 1,2 %.
Määrällisesti myytiin 1076 nollapäästöistä raskasta kuorma-autoa kaikkiaan 151 372:sta raskaasta ensimmäisellä vuosipuoliskolla 2023 verrattuna 1651 myytyyn nollapäästöiseen kaikkiaan 141 101:stä vuonna 2024.
Volvo säilytti ykkösasemansa nollapäästöisissä raskaissa kuorma-autoissa 43,5 %:n markkinaosuudella toisella vuosineljänneksellä 2024. Renault valtasi kakkossijan 17,3 %:n markkinaosuudella ja Mercedes-Benz otti kolmossijan 14,8 %:n osuudella.
Nollapäästöisten raskaiden kuorma-autojen suurin yksittäinen ostajamaa oli toisella vuosineljänneksellä 2024 Saksa 37 %:n osuudella koko myynnissä, Hollanti kakkosena 17 % ja Ranska kolmanneksi parhaana 16 %:lla.
Kevyiden ja keskiraskaiden nollapäästöisten kuorma-autojen osuus (3,5 - 12 tonnia) koko myynnistä kasvoi vastaavasti 4,9 %:sta 9,3 %:iin ensimmäisellä vuosipuoliskolla 2024.
Kevyissä ja keskiraskaissa nollapäästöisten kuorma-autojen kappalemäärä kohosi 1270:stä liki 2400:aan ensimmäisellä vuosipuoliskolla 2024. Ford kaappasi toisella vuosineljänneksellä 2024 41,5 %:n markkinaosuuden suurena tähtenään Ford Transit 4x2.
Kevyiden ja keskiraskaiden koko myynnistä dieselit nappasivat 88 %:n markkinaosuuden, akkusähköllä kulkevat 10 % ja kaasulla 2 %.