Polttokenno-vetytekniikan erikoisosaajan kylkeen vasta 2020 perustettu Hyzon Motors tekee siinä, kun muutt ajattelevat. Parissa vuodessa sen polttokenno-vedyllä toimiva laaja hyötyautomallisto lyö itsensä markkinoille neljässä maanosassa.
New Yorkin Rochesteristä toimiva Hyzon Motors on perustanut sivuliikkeitä pohjois-Amerikkaan, Eurooppaan, Aasiaan ja Australiaan. Mallistoon kuuluu jenkkityyppinen järeä Hyzon Class B 450 hv:n nokallinen vetoauto, eurooppatyyppinen nokaton Hyzon Hymax-sarja, neljään maanosaan myytävät Hyzon High-Floor Coach bussi sekä Hyzon Refuse jätekuormuri.
IAA:ssa lehdistöpäivänä Hyzonin näyttelyosastolla oli tungokseen asti uteliaita median edustajia ympäri maailmaa. Päähuomion sai DAF CF:n raameihin upotettu Hyzon Hymax-sarjan kolme vaihtoehtoa: 26 tonnin 6x2 kaappiauto, 40 tonnin 6x2 yhdistelmäveturi ja 40 tonnin 4x2 rekkaveturi. Kaikilla 120 kW:n polttokennosta 250/350 kW:n sähkömoottori 3000 Nm väännöllä. Toimintamatkaa luvataan kaikille kolmelle 450 km.
Hyzon ehti jo viime vuoden puolella luovuttaa 81 vetykuormuria kuljetusliikkeiden käyttöön.Vertailun vuoksi jo kolmatta vuotta Euroopassa, lähinnä Sveitsistä toimiva Hyundai on saanut markkinoille ensimmäiset 50 Xcient FC:tä ja on tuomassa seuraavat 50 FC:tä Eurooppaan. 40 tonnin Hyundai 350 kW:n (huipputeho) sähkömoottorillaan on todettu kuluttavan keskimäärin 7,5 kg vetyä/100 km ja kykenevän 450 km toimintamatkaan. Hyvin taistelevat samoilla suoritusluvuilla, Hyzon ja Hyundai.