Saksan uusi tulokas hyötyautoalalle, Quantron, esitteli Hannoverin IAA-näyttelyssä sähköllä toimivan upean raskaan ja keskiraskaan kuorma-autonsa sekä kaupunkibussinsa. Heti näyttelyn suljettua ovensa, Quantron tiedotti yhteistyöstä intialaisen ja kiinalaisen ajoneuvoalan suuren toimijan kanssa. Tuorein uutinen puhuu jopa 500 raskaan vetykuorma-auton myynnistä ostajalle USA:ssa.
Aiesopimus jopa 500 järeän Class-8 vety-Quantronin myynnistä on solmittu TMP Logistics Groupin kanssa USA:ssa. Kauppa toteutuisi vuonna 2024.
Sopimus avaa Quantronille tien USA:n valtaville Class-8 kuorma-automarkkinoille. Vuoteen 2030 mennessä niillä myydään jopa 300 000 Class-8 kuorma-autoa, joista suuri osa tulee olemaan sähköllä toimivia.
TMP Logistics Groupiin kuulu yli tusinan verran suuria kuljetus- ja logistiikkayhtiöitä, joukossa mm. National Freight kuljetusyhtiörypäs. National Freight on mm. FedExin suurin rahdinkuljettaja.
Quantron on avoimesti asettanut tavoitteekseen saada 50% liikevaihdoistaan USA:n markkinoilta 2025 mennessä. Sitä varten Quantron suunnittelee useammankin uuden kuorma-automallin tuomista markkinoille yhdessä polttokenno-vetyspecialisti Ballard yhtiön kanssa.
Quantron US:n toimitusjohtajaksi on tuoreeltaan nimitetty Richard Haas, alkujaan Ford USA:n ja Ford South American johtajia, sitten Tesla Model S:n vastuullinen johtaja, viimeksi Mahindra Automotive North American johtaja ja kokoomatehtaan perustaja Detroitin alueella.