Nollapäästöisten pitkän kantaman vetykäyttöisten hyötyajoneuvojen kehittäjä, Hydrogen Vehicle Systems (HVS), on esittänyt suunnitelmansa julkistaa päästöttömäksi suunniteltu vetykäyttöinen hyötyajoneuvo.
HVS esittelee peliä muuttavan vetyvoimansiirtonsa 5,5 tonnisiin ja vihjaa suunnittelupöydällä olevaan 40 tonnin nollapäästöiseen HGV-autoon (Heavy Goods Vehicle), joka täyttää yhtiön tavoitteen olla ensimmäinen Britanniassa suunniteltu vety-sähköinen kuorma-auto.
Vuonna 2017 Glasgow'ssa perustettu HVS keskittyy nollapäästöisten vetykäyttöisten hyötyajoneuvojen perussuunnitteluun ja kehittämiseen. Yhtiö koostuu alan asiantuntijoista, joilla on laaja kokemus autoteollisuudesta, energiasta, vetyteknologiasta, tehoelektroniikasta, kestävästä kehityksestä ja ympäristöjohtamisesta.
HVS:n ajoneuvojen voimansiirto käyttää polttokennojärjestelmää ja energian varastointijärjestelmää sähkön siirtämiseksi sähkömoottoriin, joka siirtää voiman pyöriin. Se käyttää KERS-järjestelmää (kineettisen energian talteenottojärjestelmä) energian talteenottoon jarrutettaessa ja kuorma-auton hidastuessa.