MAN - Vaihtoautot

Honda esitteli luokan 8 vetypolttokennokuorma-autokonseptin Advanced Clean Transportation (ACT) Expossa 20. toukokuuta. 

Kyseessä on uuden demonstraatioprojektin alku, jonka tavoitteena on polttokennokäyttöisten tuotteiden tuleva tuotanto Pohjois-Amerikan markkinoille.

Honda hakee uusia liiketoimintayhteistyötä, kun yhtiö laajentaa vetyliiketoimintaansa saavuttaakseen maailmanlaajuisen ympäristövaikutusten nollatavoitteensa, mukaan lukien hiilineutraalius kaikille tuotteille ja yritystoiminnalle vuoteen 2050 mennessä.

"Hyötyajoneuvot, mukaan lukien luokan 8 kuorma-autot, joissa polttokennot tarjoavat parhaan nollapäästöisen korvaajan olemassa oleville dieselsovelluksille, ovat keskeinen osa Hondan laajaa vetyliiketoimintastrategiaa", sanoi Ryan Harty, apulaisjohtaja, kestävän kehityksen ja liiketoiminnan kehittäminen, American Honda Motor Co., Inc.

"Honda etsii aktiivisesti yritysyhteistyötä ja asiakkaita auttaakseen tuomaan nämä vetypolttokennoratkaisut markkinoille täällä Pohjois-Amerikassa."

Toimivassa Honda Class 8 -kuorma-autokonseptissa on kolme uutta Hondan polttokennojärjestelmää (FC), jotka ovat nyt massatuotannossa Fuel Cell System Manufacturing, LLC:ssä (FCSM), joka on General Motorsin (GM) yhteisyrityksen tuotantolaitos Brownstownissa, Michiganissa.

Uusi FC-järjestelmä on avain Hondan vetyliiketoimintastrategiaan. Hondan ja GM:n viime vuosikymmenen aikana yhteistyössä kehittämä Honda FC -järjestelmä parantaa suorituskykyä ja kaksinkertaistaa kestävyyden samalla, kun se vähentää kustannuksia kahdella kolmasosalla edellisen sukupolven järjestelmään verrattuna.

Honda on tunnistanut neljä ydinaluetta uuden polttokennojärjestelmänsä käyttöönotolle: polttokennokäyttöiset sähköajoneuvot (FCEV), kaupalliset polttokennoajoneuvot, kiinteät voimalaitokset ja rakennuskoneet.

(Fleet)