Hanna Maula (VTM, KTT) on nimitetty Nesteen viestintä- ja brändijohtajaksi ja aloittaa tehtävässä viimeistään 1.6.2024. Hän raportoi Nesteen henkilöstö-, turvallisuus- ja viestintäjohtaja Hannele Jakosuo-Janssonille ja siirtyy Nesteen palvelukseen UPM:ltä.
“Olen iloinen saadessamme Hannan johtamaan viestintä- ja bränditoimintoa. Hannalla on pitkä kansainvälinen kokemus näiden asioiden menestyksellisestä johtamisesta, ja haluan toivottaa hänet lämpimästi tervetulleeksi Nesteelle”, sanoo Hannele Jakosuo-Jansson.
“Olen todella iloinen päästessäni kehittämään ja johtamaan Nesteen viestintä- ja bränditoimintoa. Nesteellä on vahva brändi, ja yhtiö on minulle tuttu jo entuudestaan. Odotan innolla yhteistyötä Nesteen liiketoimintojen ja sidosryhmien kanssa”, kertoo Hanna Maula.
Maailman johtavana kestävän lentopolttoaineen ja uusiutuvan dieselin tuottajana ja edelläkävijänä uusiutuvien ja kiertokulkuisten polymeerien ja kemikaalien raaka-aineratkaisujen kehittämisessä Neste auttaa asiakkaitaan vähentämään kasvihuonekaasupäästöjään vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuodessa vuoteen 2030 mennessä.
Neste luo ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjuntaan ja kiertotalouteen siirtymisen nopeuttamiseen. Yritys jalostaa jätteet, tähteet ja innovatiiviset raaka-aineet uusiutuviksi polttoaineiksi ja kestäväksi raaka-aineeksi.
Yhtiön tavoitteena on tehdä Porvoon öljynjalostamosta Suomen vastuullisin jalostamo vuoteen 2030 mennessä.
Neste on sitoutunut hiilineutraaliin tuotantoon vuoteen 2035 mennessä ja vähentää myytyjen tuotteiden hiilidioksidipäästöjä 50 % vuoteen 2040 mennessä.
Neste on myös asettanut korkeat vaatimukset biologiselle monimuotoisuudelle, ihmisoikeuksille ja toimitusketjulle. Yritys on jatkuvasti ollut mukana Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseissä ja Global 100 -listalla maailman vastuullisimmista yrityksistä.