Hangon Satama palvelee kolmen sataman voimin. Linjaliikenteeseen keskittynyt Länsi-Satama on Suomen vilkkaimpia roro-satamia. Ulkosatama on Suomen suurin autosatama, jonka kautta saapuu noin 80 % Suomeen tuodusta autokannasta. Noin 20 kilometriä Hangosta itään sijaitsevaan Koverharin satamaan avataan tänä vuonna Peab-konserniin kuuluvan Swecem AB:n sementtituontiterminaali.
– Olemme Suomen Saksan liikenteen keskus, Maiden välistä liikennettä hoitaa peräti kolme suurta yhtiötä. Transfennica liikennöi Hangon ja Lyypekin väliä seitsemänä päivänä viikossa. SOL Line liikennöi viitenä päivänä viikossa Hangon ja Rostockin väliä ja Finnlines sinne toiset kaksi kertaa. Saksan kautta Keski-Eurooppaan pääsee joka päivä vähintään kahdella lähdöllä, kertoo Hangon sataman toimitusjohtaja Anders Ahlvik.
– Lisäksi Finnlines kulkee Hanko-Gdynia-väliä kolme kertaa viikossa ja Helsingin ja Tallinnan ruuhkat Viron suuntaan voi välttää käyttäen Navirailin Hanko-Paldiski-reittiä. Palvelemme metsäteollisuutta, muuta teollisuutta ja kauppaa, Ahlvik tiedottaa.