MAN - Vaihtoautot

Uusi prosessi nopeuttaa vanneläpimitaltaan suurten henkilöauton renkaiden tuotantoajan neljä kertaa nopeammaksi. Uudessa prosessissa komponentit muotoillaan ja kuumasivellään renkaan valmistuskoneessa. Toisin sanoen se on 3D-tulostuksen versio rengasteollisuudelle.

Tuotanto on nopeaa uusien digitaalisten prosessien ansiosta, joihin sisältyy pitkälle automatisoituja, toisiinsa yhdistettyjä työasemia, joissa käytetään lisäarvoa tuovia valmistusteknologioita.

Prosessi on täysin automatisoitu ja erittäin tarkka. Se tehostaa myöhemmin massatuotantoon siirtyvien uusien tuotteiden teollistamisprosessia.

Goodyear Tire & Rubber Company on nyt virallisesti avannut uuden tuotantolaitoksensa Dudelangessa Luxemburgissa, uuden tuotelaitoksen teollisuus 4.0 digitaaliseen valmistusprosessiin on investoitu 77 miljoonaa dollaria.

Uusi laitos on ensimmäinen laatuaan Goodyearille. Se tarjoaa mahdollisuuksia oppia, testata ja kehittää teknologiaa samalla, kun tuotantokapasiteetti kasvaa edelleen. Laitoksen uusi prosessi keskittyy vanneläpimitaltaan suurten ultra-high performance (UHP)- ja ultra-ultra-high performance (UUHP) -luokan renkaiden pienerätuotantoon. Sen ansiosta Goodyear voi valmistaa renkaita neljä kertaa nopeammin kuin tavanomaisella tuotantosyklillä. Tämä tarkoittaa, että yhtiö voi vastata asiakkaiden kysyntään nopeasti ja tehokkaasti.

Goodyearin insinöörien kehittämä prosessi ennakoi rengasteollisuuden lisääntyvää monimutkaisuutta ja vastaa siihen. Ensiasennustarvikkeiden valmistajat keskittyvät yhä vahvemmin vanneläpimitaltaan suuriin renkaisiin. Kuluttajien saatavilla on valtavasti erilaisia automalleja ja malliversioita. Tämä lisää tarvetta kehittää ja tuottaa tehokkaasti laadukkaita UUHP-renkaita pieninä erinä kysynnän mukaan vaihtorengas- ja ensiasennusasiakkaille.