MAN - Vaihtoautot

Rengaspaineen valvontajärjestelmiä (TPMS) koskeva uusi lainsäädäntö tulee voimaan Euroopan unionin alueella 7. heinäkuuta. Uudessa laissa määritetään vähimmäisstandardi TPMS-laitteiden toiminnalle ja kuljettajille reaaliaikaisesti näytettäville tiedoille.

Kaikissa uusissa hyötyajoneuvoissa on 7.7. alkaen oltava rekisteröintiajankohtana toimiva TPMS kaikissa renkaissa, myös perävaunuissa[1]. Uuden lainsäädännön merkittävin vaatimus on, että 20 prosenttia suurempi rengaspaineen muutos on nyt näytettävä ajoneuvon sisällä. Näin kuljettaja saa varoituksen mahdollisesta rengasongelmasta ennen kuin rengas muuttuu vaaralliseksi tai kun rengasrikon riski on ilmeinen. Uusi lainsäädäntö tulee voimaan pian ja Goodyear tukee muutoksia, sillä niillä voidaan parantaa kaikkien hyötyajonevojen turvallisuutta ja energiatehokkuutta. Goodyear on tarjonnut TPMS-ratkaisuja asiakkailleen jo yli vuosikymmenen ajan ja ollut tärkeä kaluston liikkuvuusratkaisujen tarjoaja alalla. Jotkut kuljetusliikkeet eri puolilla Eurooppaa ovat onnistuneet vähentämään renkaisiin liittyviä kalusto-ongelmia peräti 90 prosenttia Goodyearin TPMS-ratkaisun tuella [2].

”Olemme olleet alan asiantuntija jo pitkään ja olemme valmiina palvelemaan yrityksiä, jotka tarvitsevat apuamme tulevan lainsäädännön suhteen. Goodyearin TPMS on suunniteltu tukemaan turvallisuutta, parantamaan polttoainetehokkuutta ja pidentämään renkaan käyttöikää reaaliaikaisella renkaan paineen ja lämpötilan valvonnalla käyttäjäystävällisillä ja älykkäillä mobiilisovelluksilla”, kertoo Yves Sinner, Head of Product Management, Fleet Mobility Solutions Goodyearilta.

”Goodyearilla on vahvat perinteet rengasteknologioista. Siksi meillä on hyvät edellytykset tarjota asiakkaillemme täyden palvelun paketti, joka sisältää anturin asennus-, huolto- ja datapalvelut. Tämän ansiosta kuljetusliikkeet saavat ajantasaisimman Goodyear-ratkaisun ja ammattimaisen asennuksen jälkeisen palvelut TruckForce-verkostomme kautta.”

Goodyearin TPMS-ratkaisu ylittää jo uuden lainsäädännön vaatimukset. Siinä käytetään kehittyneitä algoritmeja, jotka ennustavat ongelmia ennen kuin ne tapahtuvat. Huipputason tiedonkeruumenetelmillä ratkaisu parantaa polttoainetehokkuutta ja turvallisuutta sekä pidentää renkaan käyttöikää. Lainsäädännön vaatimusten mukaan TPMS:n pitää varoittaa kuljettajaa paineongelmista. Goodyearin TPMS voi ilmoittaa ongelmista myös yrityksen tukitoiminnoille, josta voidaan ohjeistaa kuljettajaa ryhtymään tarvittaviin toimiin. Goodyear on varmistanut saumattoman integroinnin ja vaatimustenmukaisuuden tulevien asetusten kanssa yhteistyössä kumppaneidensa kanssa. Se ymmärtää täysin, kuinka tärkeää on toimia ennakoivasti, kun halutaan parantaa liikenneturvallisuutta ja kaluston tehokkuutta. Goodyear on täysin sitoutunut toimimaan tärkeässä roolissa tässä aloitteessa.

”TPMS-ratkaisumme on suunniteltu toimimaan luotettavasti ja antamaan mielenrauhaa. Se täyttää uusissa asetuksissa määritetyt vaatimukset. Se on tärkeä osa Goodyear Total Mobility -kokonaisratkaisuamme, joka koostuu Goodyearin premium-renkaiden suorituskyvystä, Goodyearin innovatiivisten renkaanhallintaratkaisujen tehokkuudesta ja Goodyearin Mobility Network -verkoston asiantuntemuksesta”, sanoo Piotr Czyżyk, Managing Director Fleet Mobility EMEA Goodyearilta.

[1] Ajoneuvotyyppien EU-luokitus: https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/vehicle-types

[2] 50 kuljetusliikkeen vertailu ennen Goodyearin TPMS:n asennusta ja sen jälkeen Goodyearin vuonna 2019 tekemän tutkimuksen mukaan

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!