MAN - Uudet autot

Geely tuo markkinoille maailman tehokkaimman metanoli-sähköajojärjestelmän.

Farizon SV metanoli-ulottuvuuden laajentajan lanseeraamisen jälkeen aikaisemmin tänä vuonna Kiinan markkinoille, brändin emoyhtiö on esitellyt uusimman version metanoli-sähköajoteknologiastaan.

Geelyn viidennen sukupolven metanoli EF -järjestelmä, nimeltään NordThor, tarjoaa tehokkaan, vähähiilisen ja puhtaamman liikkumisratkaisun bensiini- ja dieselkäyttöisille ajoneuvoille. Geely pitää metanoli-sähköajoteknologiaa tärkeänä osana voimanlähdekokonaisuutta kohti hiilineutraaliutta.

Kiinan kaupallisella ajoneuvosektorilla Geelyn metanoli-hybridisähköajoneuvoja käytetään laajasti pitkillä matkoilla, kaupunkijakelussa, rakennustöissä ja joukkoliikenteessä. Tarjoamalla pitkän kantaman ja nopean, kätevän tankkaamisen, teknologialla varustetut ajoneuvot saavuttavat 32–52 prosenttia alhaisempia toimintakustannuksia verrattuna bensiini- tai dieselmalleihin.

Huhtikuussa Auto Shanghaissa lanseerattu metanoli-REV:llä varustettu Farizon SV:n ulottuvuuden laajentaja toimii generaattorina, joka käyttää metanolia sähköntuottamiseen, joka puolestaan energisoi ajoneuvon sähkömoottoria tai lataa akkua. Lisäämällä metanoligeneraattori, pakettiauto voi kulkea keskeytyksettä jopa 750 kilometriä, tarjoten joustavan ratkaisun pitkän matkan kuljetuksiin tai vaihtelevaan reittiolosuhteeseen. Viiden akkukoon ohella, jotka ovat saatavilla BEV-versiona, metanoli-REV-vaihtoehto auttaa Farizon SV -malliston palvelemaan käyttäjiensä tarpeiden laajaa kirjoa.

Yli 48 prosentin lämpötehokkuudella, joka on maailman korkein, Geelyn äskettäin lanseeraamista metanoli-sähköteknologian uusimmasta sukupolvesta johtuvat toimintakustannukset voivat olla alimmillaan 0,03 USD per kilometri. Järjestelmä on maailman joustavin metanoli-sähköhybridi, joka tukee useita polttoaine- ja energialähteitä, mukaan lukien metanoli, bensiini ja sähkö. Metanolia ja bensiiniä voidaan lisätä samaan polttoainetankkiin samasta täyttöportista missä tahansa suhteessa. Geelyn älykäs teknologia voi tarkasti analysoida seoksen ja optimoida palamisen reaaliaikaisesti tehokkuuden, sujuvan tehonsiirron ja puhtaampien, vähähiilisten päästöjen ylläpitämiseksi.

Yli 20 vuoden kokemuksella alalta Geely on maailmanlaajuinen johtaja metanoliteknologian kehittämisessä. Sen metanoli-hybridisähkökäyttöinen ajovoimaratkaisu energisoi tällä hetkellä yli 50 000 Geelyn metanoli-hybridisähköajoneuvoa, ja niiden yhteiskilometrivaihto ylittää 23 miljardia kilometriä.

Maailman ensimmäinen meriteknologian innovaatio

Vaikka metanoli-sähköpropulsion käyttö kasvaa Kiinan teillä, teknologiaa otetaan käyttöön myös koko liikenneekosysteemissä. Viidennen sukupolven teknologia on sydämessä maailman ensimmäisessä metanoli-sähköisessä monikäyttöisessä jokiveneessä. Visional 001 lanseerattiin Hangzhoussa 12. syyskuuta, mikä merkitsee Farizonin metanoli-sähköajoteknologian laajentumista merialalle.

Kun käytetään vihreää metanolia polttoaineena, Visional 001 saavuttaa hiilineutraaliustavoitteet. Yhdistetty kantama on lähes 1 500 km, mikä ylittää huomattavasti yleisten 3 000 kWh -luokan täysin sähköisten alusten 250 km kantaman. Tämä avaa oven skaalautuvalle ja käytännölliselle vihreälle muutokselle merialalla ja globaalissa laivakuljetuksessa.

Geelyn edistysaskeleet metanoliteknologiassa korostavat merkittäviä tutkimus- ja kehitysresursseja, jotka ovat liiketoiminnan ytimessä. Riippumatta siitä, käytetäänkö täysin sähköistä tai metanolikäyttöistä voimanlähdettä, päästöjen vähentäminen on Farizon-brändin keskeinen tavoite.

Lisätietoja

- Toimintakustannukset vähenevät jopa 52 prosenttia verrattuna perinteisiin polttomoottoriajoneuvoihin.
- Järjestelmä tukee useita polttoaine- ja energialähteitä, mm. metanoli, bensiini ja sähkö.
- Ainoastaan Kiinaan tarkoitettu Farizon SV metanoli-REV tarjoaa maksimikantaman 750 kilometriä.
- Geelyn metanoli-sähköteknologialla varustetut ajoneuvot ovat yhteensä ajaneet yli 23 miljardia kilometriä.

(Fleet Transport)

Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!