Cummins ja Daimler Truck North America (DTNA) työskentelevät yhdessä varustaakseen ja validoidakseen Freightliner Cascadia -kuorma-autoja Cummins-vetypolttokennovoimansiirrolla Pohjois-Amerikan markkinoille. DTNA käyttää Cumminsin neljännen sukupolven polttokennovoimansiirtoa, ja suunnitelmissa on saada yksiköitä tiettyjen asiakkaiden saataville vuonna 2024.
-Cumminsilla ja Daimler Truckilla on vahva kumppanuushistoria, ja tämä seuraava askel polttokenno-sähköajoneuvoihin on jännittävä kehitysaskel päästöttömälle liikenteelle, sanoo Amy Davis, Cumminsin varapuheenjohtaja ja uusien voimanlähteiden johtaja.
-Vetypolttokennot ovat lupaava ratkaisu raskaan tavaraliikenteen vaativiin vaatimuksiin. Yhteistyömme näillä markkinoilla on tärkeä virstanpylväs molemmille yrityksille, kun pyrimme nopeuttamaan siirtymistä hiilivapaaseen talouteen.
-CO2-neutraalin kaupallisen kuljetuksen tulee olla paitsi teknisesti mahdollista, myös taloudellisesti kannattavaa arvokkaille asiakkaillemme, lisäsi DTNA:n varapresidentti ja eMobility-johtaja Rakesh Aneja.
-Riippuen asiakkaan sovelluksesta ja energiainfrastruktuurin näkökohdista, vetykäyttöiset ajoneuvot voivat täydentää akkukäyttöisiä sähköajoneuvoja ja nopeuttaa hiilineutraalia matkaamme.