FPT Industrialin ponnistukset päästöjen vähentämiseksi jatkuvat. Yhtiö on kehittänyt uusia moottoreita vastaamaan yhä kiristyviin päästövaatimuksiin.
Uusimmat luomukset 2,3-litrainen F1A Diesel SCR RDE Ready ja 3,0-litrainen F1C Natural Gas tulevat Ivecon Daily Bluepower malleihin.
F1A Diesel tarjoaa monia etuja sekä valmistajille että käyttäjille. Se yhdistää normaalin dieselmoottorin ominaisuudet ja kategoriansa pienimmät päästöt, mikä tekee siitä tällähetkellä ainoan dieselmoottorin, joka täyttää vuonna 2020 voimaan tulevat reaaliaikaisten päästöjen raja-arvot.
Tämän kolmivuotisen kilpailuedun lisäksi voimansiirto on täysin uudistettu viimeisen vuoden aikana vähentämällä kitkaa, optimoimalla jäähdytysjärjestelmä ja lisäämällä vaihtelevan tilavuuden öljypumppu. Lisäksi mallissa on FPT:n patentoitu SCR-jälkikäsittelyjärjestelmä päästöjen minimoimiseen. Tehoa ja vääntöä siinä on 85-114 hv ja 320-380 Nm.
F1C Natural Gas moottorissa on tehoa 136 hv ja vääntöä 350 Nm. Moottoria voidaan käyttää myös biometaanilla, jolloin CO2 päästöt ovat lähes nollatasoa. Moottorissa on silti dieselmäiset ominaisuudet, mutta jopa 35 prosentin kokonaisvaltaiset säästöt.