Ford on ilmoittanut investoivansa 42 miljoonaa euroa Valencian tehtaaseensa Espanjassa ja rakentavansa viimeisintä tekniikkaa edustavan akkujen kokoonpanolinjan uusien S-MAX Hybrid ja Galaxy Hybrid -mallien valmistuksen aloittamisen lisäksi. Tällä toimenpiteellä tuetaan yhtiön sähköistämisstrategiaa Euroopassa.
Kaksi uutta kokoonpanolinjaa mahdollistavat akkujen valmistamisen autojen kokoonpanolinjan vieressä, mikä lisää valmistuksen tehokkuutta ja kestävää kehitystä. Valenciassa valmistettavia akkuja käytetään täysin uuden Kuga ladattavan hybridin, Kuga hybridin sekä uusien S-MAX ja Galaxy -hybridimallien voimanlähteenä. Uuteen akkujen kokoonpanolinjaan investoidaan 24 miljoonaa euroa, ja se otetaan käyttöön kuluvan vuoden syyskuussa.
Alkuvuodesta 2021 esiteltävissä uusissa S-MAX Hybrid ja Galaxy Hybrid -malleissa on pienempi kulutus, alemmat CO2 -päästöt ja entistä laadukkaampi viimeistely. Tällä hetkellä segmentissään ainutlaatuinen sähköistetty voimansiirto tarjoaa houkuttelevan vaihtoehdon Fordin EcoBlue-dieselmoottoreille ilman kompromisseja sisätilassa, mukavuudessa tai monikäyttöisyydessä.
Uusien itselataavien S-MAX ja Galaxy -hybridimallien tuotantoa varten on investoitu kahdeksan miljoonaa euroa uusiin työkaluihin ja tuotantolinjan parantamiseen. Näiden mallien voimansiirto koostuu bensiinikäyttöisestä 2,5-litraisesta Atkinson-kiertomoottorista, sähkömoottorista, generaattorista ja litiumioniakustosta. Täysin uusien Kuga-hybridimallien tuotantoon on myös tehty kymmenen miljoonan euron lisäinvestointi. Kaiken kaikkiaan Ford esittelee 14 sähköistettyä autoa Euroopassa vuoden 2020 loppuun mennessä.