MAN - Vaihtoautot

Finnlines lisää meriyhteyksiä Suomen, Manner-Euroopan ja Espanjan välillä tuomalla liikenteeseen Eco-luokan hybridiroroaluksia. Lisäksi yhtiö avaa reitin Irlannin ja Belgian välille.

Finnlines laajentaa palvelujaan vastatakseen asiakkaiden lisääntyneeseen kysyntään. Uusin laiva, Finneco I, alkaa liikennöidä reitillä Bilbao–Zeebrugge/Antwerpen–Travemünde–Helsinki/Kotka–Paldiski. Ensimmäinen satamakäynti oli Antwerpenissä 16.6.2022 ja seuraava on Helsingissä 20.6.2022. Finneco II:n odotetaan aloittavan liikenteessä viikolla 28 and Finneco III:n viikolla 29.

Kussakin Eco-luokan aluksessa on rahdille 5 800 kaistametriä, joka tarkoittaa että käytännössä voidaan kuljettaa noin 400 perävaunua. Verrattuna nykyisin Itämeri–Pohjanmeri–Biskaja-linjalla kulkeviin suurimpiin aluksiin kapasiteetti kasvaa lähes 40 %. Päästöjen vähentämiseksi aluksissa on uutta edistyksellistä tekniikkaa, kuten ilmavoitelujärjestelmä, suuritehoiset akkuyksiköt ja aurinkopaneelit. Eco-sarjan alukset liikennöivät Suomen lipun alla.

Uudet hybridialukset tuovat asiakkaille monia etuja, kuten nopean ja tehokkaan lastauksen ja purkauksen. Alukset voivat kuljettaa monentyyppistä rahtia, sekä korkeita ja painavia että pitkiä ja leveitä yksiköitä.  Nostettava lastikansi mahdollistaa jopa 7 metriä korkeiden yksiköiden lastaamisen.

Linkki Irlannin Rosslaren ja Belgian Zeebrüggen välille

Heinäkuussa Finnlines aloittaa uuden palvelun Irlannin Rosslaren ja Belgian Zeebrüggen välille. Kummastakin satamasta on kaksi viikottaista lähtöä. Irlannista Manner-Eurooppaan suuntautuvien rahtiliikenteen palvelujen kysyntä on kasvanut Brexitin jälkeen, ja uusi reitti tarjoaa merkityksellisen yhteyden Irlannin teollisuudelle. Zeebrüggessa tapahtuvan uudelleenlastauksen kautta Suomen, Viron, Saksan ja Espanjan viennille ja tuonnille avautuu yhteys Irlantiin.

“Finnlines jatkaa palvelujensa kasvattamista lisäämällä rahtikapasiteettia  ja tarjoamalla laajemman verkoston asiakkailleen. Tuotamme kustannustehokkaita ja tiheitä linjaliikennepalveluja, joiden CO2-päästöt kuljetettua rahtiyksikköä kohden jäävät alhaisiksi”, toteaa Finnlinesin toimitusjohtaja Tom Pippingsköld.

Finnlines on erikoistunut rahtikuljetuksiin ja laaja linjaverkosto tarjoaa Suomen vientiteollisuudelle säännöllisen ja luotettavan väylän Euroopan markkinoille sekä varmistaa huoltovarmuuden kannalta tärkeiden tavaroiden tuonnin. Uusien ympäristöystävällisten alusten myötä Finnlines vahvistaa asemaansa suurimpana merikuljetusten tarjoajana Suomen ja Manner-Euroopan välillä.