Vuoden 2023 lopussa maailmanlaajuisesti oli toiminnassa 921 vedyn tankkausasemaa. Tämä sisältää myös 197 vetytankkausasemaa Kiinassa. Todellinen määrä voi olla suurempikin, mutta vastaavat tietolähteet sisältävät huomattavan epävarmuuden, kuten Ludwig-Bölkow-Systemtechnik tietopalvelu huomauttaa.
Maailmalla on jo konkreettisia suunnitelmia 338 huoltoaseman lisäämiseksi Kiinan ulkopuolelle. Uusia lisäyksiä niiden maiden luetteloon, joissa on toiminnassa tai rakenteilla vetytankkausasemia, ovat Brasilia, Oman ja Namibia.
Euroopassa oli vuoden lopussa 265 vedyn tankkausasemaa, joista 105 oli Saksassa. Ranska on Euroopassa toisella sijalla 51 huoltoasemallaan, Alankomaat 22 huoltoasemalla ja Sveitsi 17:llä. Vuonna 2019 noin 70 prosenttia uusista huoltoasemista rakennettiin pelkästään autojen tankkausta varten, mutta vuonna 2023 tämä oli poikkeus. 92 prosenttia vuonna 2023 avatuista uusista vetyn tankkausasemista on suunniteltu henkilöautojen ja raskaiden hyötyajoneuvojen, kuten linja-autojen tai kuorma-autojen, tankkausta varten.
Lähes 40 prosenttia eurooppalaisista vetyn tankkausasemista soveltuu nyt raskaiden hyötyajoneuvojen tankkaamiseen, kun se vuonna 2019 oli 27 prosenttia.
Etelä-Koreassa ajoneuvojen tankkaus on mahdollista 174 paikassa. Vetytankkausasemia Kiinassa arvioidaan olevan ainakin 197, vaikka tiedon vaikea saatavuus rajoittaa tietojen luotettavuutta. Lisäksi monet siellä valmistuneet huoltoasemat eivät ole vielä toiminnassa alueellisten toimilupien puutteen vuoksi. Kiinan ulkopuolella Etelä-Korea oli jälleen maailman johtava 29 käyttöönotolla. Pohjois-Amerikka avasi seitsemän uutta huoltoasemaa viime vuonna, jolloin Kanadassa on 8 ja Yhdysvalloissa 92, joista 75 on Kaliforniassa.