MAN - Vaihtoautot

Sen jälkeen, kun eActros julkaistiin raskaaseen jakelukuljetuksiin vuonna 2021, Mercedes-Benz Trucks pyrkii tuomaan markkinoille lisää akkukäyttöisiä sähkömalleja tälle ja tuleville vuosille.

Tärkeällä kaukoliikenteen segmentillä eActros LongHaul, jonka toimintasäde on noin 500 kilometriä yhdellä akkulatauksella, on määrä olla valmis sarjatuotantoon vuonna 2024. Ensimmäiset 40-tonnisen GVW-kuorma-auton prototyypit ovat jo sisäisissä testeissä ja Mercedes-Benz Trucksin insinöörit suunnittelevat aloittavansa e-kuorma-auton kokeilut yleisillä teillä tänä vuonna. eActros LongHaul mahdollistaa tehokkaan latauksen – niin sanotun "megawattilatauksen".

Mercedes-Benz Trucks valmistelee myös lisäversioita eActrosista – erityisesti eActros 300:sta ja eActros 400:sta – ja jo heinäkuussa on tarkoitus julkaista tällä viikolla Münchenin IFAT-näyttelyssä lanseerattu eEconic kunnalliseen käyttöön. Mercedes-Benz Trucksin tavoitteena on kasvattaa paikallisesti CO2-neutraalien uusien ajoneuvojen osuutta Euroopassa yli 50 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä.