Mercedes-Benz on asettanut virstanpylvään päästöttömien autojen saralla, kun ensimmäiset GLC F-CELL-ajoneuvot luovutetaan valituille asiakkaille Saksan markkinoilla. Mercedes-Benz GLC F-CELL on ainutlaatuinen maailmanlaajuisesti, sillä se sisältää sekä polttokenno- että ulkoisesti ladattavaa plug-in-tekniikkaa.
Mercedes-Benzin GLC F-CELL on ainutlaatuinen plug-in-hybridi, koska se voi kulkea myös pelkästään vedyllä. Citymaasturi soveltuu jokapäiväiseen käyttöön, eikä aiheuta ollenkaan hiilidioksidipäästöjä. Akun ja polttokennojen välinen vuorovaikutus, pitkä kantama ja lyhyt tankkausaika tekevät GLC F-CELL:stä käytännöllisen ajoneuvon. Kahdessa hiilikuitupäällysteisessä säiliössä ajoneuvon pohjassa on 4,4 kg vetyä. Standardoidun 700 barin tankkaustekniikan ansiosta tankkien täyttö onnistuu vain kolmessa minuutissa - yhtä nopeasti kuin polttomoottorilla varustetun auton tankkaus. Vetyä kuluu noin 1 kg / 100 km, joten GLC F-CELL saavuttaa noin 430 kilometrin toimintamatkan vedyllä. Hybriditilassa täydeen ladatulla akulla saadaan 51 lisäkilometriä. Tehoa GLC F-CELLissä on 210 hevosvoimaa.
Innovatiivinen plug-in ja -polttokenno yhteiskäyttö mahdollistaa nolla-päästötason sekä tekoälynsä ansiosta jatkuvasti optimoi molempien energialähteiden käytön sen mukaan, kuinka autoa käytetään. Sen toimintaan vaikuttavat tottakai myös se, onko autossa päällä ECO, COMFORT vai SPORT ohjelma.
Autossa on lisäksi neljä toimintatilaa: HYBRID:issä auto käyttää tehoa molemmista energialähteistä. Nopeat tehon tarpeet hoitaa akku, kun taas polttokenno kulkee optimaalisella tehoalueella. F-CELL:issä akun varaustila pidetään vakiona käyttämällä energiaa polttokennosta. Tässä tilassa kuluu vain vetyä ja se sopii hyvin pitkille matkoille. BATTERY: GLC F-CELL toimii pelkällä sähköllä ja polttokennojärjestelmä ei ole toiminnassa. Tämä on ihanteellinen tila lyhyille matkoille. CHARGE tilassa akun lataaminen on etusijalla, esimerkiksi akun lataamiseksi täyteen ennen polttoaineen tankkaamista. Kaikissa toimintatiloissa järjestelmässä on energian talteenottofunktio, joka mahdollistaa energian talteenoton jarrutuksen aikana ja säilyttää sen akussa.
Ottaen huomioon uusi teknologia ja se, että vetyasema-verkko on vasta juuri alkanut laajentua, GLC F-CELL tulee markkinoille aluksi valituilla pääkaupunkiseuduilla. Ennen kaikkea keskitytään suurkaupunkeihin, jotka ovat jo verrattain hyvin varustettuja vetyasemilla, kuten Stuttgart, Düsseldorf, Berliini, Hampuri, Frankfurt, München ja Köln. GLC F-CELL tarjotaan yksinomaan täyden palvelun vuokramallin muodossa. Tämä sisältää kaikki huollot ja mahdolliset korjaukset sekä kattavan takuuajan koko vuokra-ajalle.