BMW Group valmistautuu aloittamaan vedystä voimansa saavien ajoneuvojen sarjatuotannon vuonna 2028. Ajoneuvoissa käytetään yhdessä Toyotan kanssa kehitettyä voimalinjatekniikkaa. BMW on tehnyt pilottitestejä iX5 Hydrogen -ajoneuvoilla eri puolilla maailmaa.
Sarjatuotetut mallit yhdistetään BMW:n mallistoon, eli senhetkiset mallit tulevat saataville myös vetykäyttöisinä versioina. Koska FCEV-teknologia on oma sähköajoneuvoteknologiansa, BMW Group näkee sen täydentävänä nykyiselle akkusähköajoneuvojen (BEV) sekä plug-in-hybridiajoneuvojen (PHEV) ja polttomoottorien (ICE) teknologialle.
BMW ja Toyota kehittävät yhdessä henkilöautojen voimalinjan, jossa kolmannen sukupolven polttokennotekniikka luo synergioita sekä henkilöautoihin että hyötyajoneuvoihin. Tätä teknologiaa käytetään BMW:n ja Toyotan yksittäisissä malleissa. Näin vetyajoneuvojen tarjonta laajenee samalla, kun otetaan askel lähemmäksi vetykäyttöisen liikkuvuuden tulevaisuutta.
Matka kohti vetyajoneuvojen täyden potentiaalin saavuttamista vaatii vedyn käyttöä hyötyajoneuvoissa sekä tankkausinfrastruktuurin luomisen myös vetykäyttöisille henkilöautoille.
BMW ja Toyota tukevat sekä vetyä käyttävän että akkusähköajoneuvojen latausinfrastruktuurin laajentamista ja edistävät kestävää vedyn saatavuutta luomalla kysyntää. Ne tekevät myös tiivistä yhteistyötä yritysten kanssa, jotka rakentavat vähäpäästöisiä vedyn tuotanto-, jakelu- ja tankkauslaitoksia.