Vuonna 2016 Daimler Trucks esitteli sähkökäyttöisen raskaan kuorma-auton. Edelleen kehitetty Mercedes-Benz eActros näki päivänvalon 2018, ja asiakastestit käynnistyivät samana syksynä. Käyttötesteistä saadut tulokset ovat siirtyneet suoraan tuotekehitykseen ja sarjatuotantomallin suunnitteluun. Testeissä on osoitettu, että sähkökäyttöinen kuorma-auto sopii erinomaisesti päivittäisen raskaan jakeluliikenteen tarpeisiin.
Vuonna 2021 sarjatuotantoon yltävän eActrosin toimintamatka, voimalinja ja turvallisuus ovat nousseet uudelle tasolle käyttötesteissä saatujen kokemusten perusteella. Sarjatuotantomallin hyötykuorma on yhtä suuri kuin perinteisissä Actros-malleissa, ja toimintamatka latauksella on jopa yli 200 kilometriä. Autoa valmistetaan kaksi- ja kolmeakselisina versioina Mercedes-Benzin tehtaalla Wörthissä. Tuotantoprosessi on joustava niin, että samalla linjalla voidaan koota sekä perinteisiä että sähköisiä Actros-versioita. Vain sähköisten voimalinjojen asennukset on keskitetty erilliseen tuotantohalliin.
Wörthin tehdas on toiminut vuodesta 1963 lähtien ja valmistaa Actrosin lisäksi Arocs-, Atego-, Econic-, Unimog- ja Zetros-kuorma-autoja. Päivittäin valmistuu noin 470 autoa, ja tehdas työllistää 10 300 ihmistä. eActrosin myötä koko Wörthin tehdas muuttuu vihreäksi tuotantolaitokseksi ja tavoittelee CO2-neutraalia autonvalmistusta vuoteen 2022 mennessä. Samana vuonna käynnistyy myös uuden eEconicin sarjatuotanto. Muutos on osa prosessia, jolla kaikkia Daimler Trucks & Buses -divisioonan autotehtaat Saksassa ja Euroopassa siirtyvät käyttämään uusiutuvia energialähteitä ja muuttuvat CO2-neutraaleiksi vuodesta 2022 lähtien.