Uudistuneen mallin ulkoasun mittasuhteita on optimoitu niin, että ne tuottavat Discovery Sportiin entistä terävämmän ja dynaamisen visuaalisen ilmeen uusien etu- ja taka LED-valojen sekä päivitettyjen etusäleikön ja puskurien kanssa. Kevythybridijärjestelmä – 48-volttinen MHEV on vakiona kaikissa Ingenium-bensiini- ja dieselmoottoreissa. Plug-in lataushybridi PHEV 3-sylinterisellä bensiinimoottorilla liittyy mallistoon ensi vuoden alkupuolella.
Koko mallisto on varustettu päivitetyllä ZF:n 9-vaihteisella automaattivaihteistolla ja uudistuneella älykkäällä nelivetojärjestelmällä. Autossa on nyt suuremmat sisätilat, jossa on enemmän tilaa kaikille. Tilavammat säilytyslokerot ja tavaratila, jopa 1 794 litraa. ClearSight Ground View 180º virtuaalinäkymä tekee tekee konepellistä läpinäkyvän ja ClearSight digitaalinen taustapeili teräväpiirtonäytöllä laajentaa näkyvyyden taakse. Lisäksi Innovatiivinen Terrain Response 2 -teknologia takaa, että voit kahlata joissa, kiivetä vuorille ja tutkia paikkoja, joihin muilla SUV:lla ei ole asiaa.
Discovery Sport tehdään uudelle Premium Transverse Architecture -pohjarakenteelle (PTA), mikä tekee siitä entistä monipuolisemman ja hienostuneemman. Korin vääntöjäykkyys on 13% parempi kuin edeltäjässä. Uusi PTA rakenne ja uudistuneet alustan komponentit tekevät matkustamosta hiljaisemman ja varmistavat maksimaalisen turvallisuuden törmäyksen sattuessa. Kattavasti päivitetty Discovery Sport saapuu markkinoille syksyllä.