MAN - Vaihtoautot

Sähköistyvä kauppa vaatii pakkaamiselta pitkäjänteisyyttä ja tehokkuutta. Pakkauksilta vaaditaan kestävyyttä ja uusiokäyttöä, vähemmän jätettä. Verkkokauppa ja alati nopeutuvat kuljetukset vaativat älykkäitä pakkausratkaisuja, tarpeeseen optimoituja pakkauksia ja mukavia vaihtoehtoja ja automatisointia.

Tulevaisuusnäkymät  panevat DHL:n haastamaan asiakkaansa ja yhteistyökumppaninsa mukaan kehittämään uusia pakkauskonsepteja innovoimaan logistiikka-alaa.

DHL julkaisi 9.12.2019 uusimman trendiraporttinsa "Rethinking Packaging", jolla se kehottaa nopeaan uusajatteluun pakkausten kohdalla. Globalisaation kiihtyessä ja verkkokaupan kasvaessa lähetysten määrät kasvavat. Paketit kulkevat hitaammin ja ovat pitempään rajat ylittävissä käsittelyissä. Yhä useammin pakkauksessa on vain yksi esine, mikä puolestaan uhkaa johtaa kaikkiaan lisääntyviin CO2-päästöihin ja jätteisiin.

Logistiikka-alan ratkaisevaksi tehtäväksi jää kustannusten ja ympäristövaikutusten pienentäminen. Onnistuminen vaatii uutta teknologiaa, materiaaleja ja toimintaratkaisuja tavaravirtojen alkulähteistä loppuun saakka. Kehityksen kohteiksi tulevat pakkausten optimointi, pakkausautomatisointi, kestävät pakkausmateriaalit, useamman käyttökerran pakkaukset ja uusiokäytön kehittäminen sekä nk. Smart-Packaging-Teknologiat.

Lataa Rethinking Packaging.