MAN - Vaihtoautot

DB Schenker oli ennakkotilannut 1 500 Volta Zero -sähköautoa ennen Volta Trucksin konkurssia. Nyt saksalainen logistiikkaryhmä sanoo olevansa valmis jatkamaan testausta ja "toivottelemaan ensimmäiset sarja-ajoneuvot tervetulleiksi mahdollisimman pian". DB Schenkeriltä ei kuitenkaan saatu vahvistusta mahdollisen uuden tilauksen koosta.

DB Schenkerin tiedottaja kertoi, että "Volta on ollut osa DB Schenkerin innovaatio- ja kehitysmatkaa vuodesta 2021 lähtien. Vuonna 2023 teimme useita pilottitestejä eri puolilla Eurooppaa. Lopputulos oli erittäin lupaava. Paikalliset päästöt nollaan vähentävän täyssähkökäytön lisäksi kuorma-auto lisää kuljettajien sekä muiden tienkäyttäjien ja jalankulkijoiden turvallisuutta kuljettajanistuimen keskeisen sijainnin ansiosta, jossa istuinkorkeus on paljon pienempi kuin tavallisessa kuorma-autossa, joka parantaa näkyvyyttä”.

Tiedottaja jatkoi konkurssin jälkeen lokakuussa 2023, että Volta Trucksin liiketoiminnalle oli onnistuttu löytämään ostaja: Luxor Capital, yhdysvaltalainen sijoituskonserni. Johdon mukaan Volta ja Luxor ovat parhaillaan yrityksen saneerausprosessissa ja pyrkivät aloittamaan sarjatuotannon uudelleen vuoden 2024 toisella puoliskolla. DB Schenker käy intensiivistä keskustelua Voltan ja Luxorin kanssa aloittaakseen esitestauksen mahdollisimman pian”.

Aiemmin Volta Trucks -nimisen ja nyt virallisesti Volta Commercial Vehicles -nimellä syntyvän, uuden 16-tonnisen sähköauton, Volta Zeron tuotanto alkaa pian Steyr Automotiven omistamassa tehtaassa Steyrissä Itävallassa.

Volta Zeroon asennettujen akkujen odotetaan edelleen tulevan Proterrasta, jonka ongelmat olivat alkuperäisen Volta Trucks -projektin epäonnistumisen takana. Sillä välin Volvo Group on ottanut haltuunsa amerikkalaisen akkuvalmistajan.

(SustainableTruck&Van)

 

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!