
- 2026 on oltava vuosi, jolloin Eurooppa muuttaa haasteet todelliseksi edistykseksi, toimittaa käytännön ratkaisuja, jotka suojaavat kilpailukykyä samalla kun edistämme hiilidioksidipäästöjen vähentämistä.
- Euroopan on nopeasti muututtava vahvaksi kotimarkkinaksi nollapäästöteknologioille.” Tämä viittaa siihen, että innovaatioita ja kestäviä ratkaisuja tarvitaan kiireellisesti, jotta Eurooppa voi johtaa ympäristöystävällisten teknologioiden kehitystä.
Näin sanoo Karin Rådström, Daimler Truckin toimitusjohtaja, joka on nimetty ACEA:n kaupallisten ajoneuvojen hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2026. Rådström seuraa Scanian ja Tratonin toimitusjohtajaa Christian Levinia.
Rådström korostaa nimityksensä yhteydessä tulevaa "autopakettia" tärkeänä mahdollisuutena Euroopalle ottaa johdonmukaisempi ja käytännöllisempi lähestymistapa raskaan liikenteen suurten muutosten suhteen.
“On etuoikeus ja kunnia ryhtyä ACEA:n kaupallisten ajoneuvojen hallituksen puheenjohtajaksi teollisuudellemme niin kriittisessä ajassa . Kuorma-autot ja bussit pitävät Euroopan liikenteessä – ne ovat logistiikan ja joukkoliikenteen selkäranka. Koska monet maailman johtavista kuorma-autojen ja bussien valmistajista toimivat Euroopassa, meillä on sekä vastuu että mahdollisuus johtaa.”
Hän korosti myös, että “Vuoden 2026 on oltava se vuosi, jolloin Eurooppa muuttaa haasteet todelliseksi edistykseksi, toimittaa käytännön ratkaisuja, jotka suojaavat kilpailukykyä samalla kun edistämme hiilidioksidipäästöjen vähentämistä. Euroopan on nopeasti muututtava vahvaksi kotimarkkinaksi nollapäästöteknologioille.”
(Sustainable Truck & Van)


