Saksalainen lehti Handelsblatt väittää Daimlerin suunnittelevan sähköautoja omalla merkkinimellä. Autotuotantonsa jako niiden ominaisuuksien mukaan ei ole uutta Daimlerille, jolla tunnetuimman, Mercedes-Benzin lisäksi ovat Maybachista Smart:iin, lisäksi Fusoa, Unimogia, Setraa, ym. Siksi sähköauto omana merkkinä tuntuisi luonnolliselta.
Ensimmäiseksi sähkö-Mersuksi ennustetaan GLC:n pohjalta tehtyä maasturia. Viime viikolla Daimler-johtaja Dieter Zetsche vahvisti tietoja ilmoittamalla sähkö-Mersun ensiesiinymisen tapahtuvan tulevassa Pariisin autonäyttelyssä. "Sillä tulee olemaan 500 km:n (!) toimintamatka, ja sen jälkeen tulee uusia malleja. Tavoitteena on kuusinumeroinen vuotuinen myyntiluku 2020 mennessä", Zetsche lupasi.
Eriyttämistä omaksi merkikseen vahvistaa kansainvälisten autotoimittajien keskuudessa vallitseva käsitys, että Daimler on aliarvioinut sähköautojen suosion kasvun ja jäänyt yksinkertaisesti kehityksessä jälkijunaan. Tätä on ihmetelty myös linja-autopuolella. Uudella merkillä Daimler pääsisi ikäänkuin aloittamaan alusta.