
My PartsHubin avulla Daimler Truck tarjoaa uuden verkkoalustan kuorma-autojen ja erikoisajoneuvojen varaosien hankkimiseksi. Se korvataan aiemman WebParts-järjestelmän ja tarjoaa pääsyn yli 300 000 varaosaan.
Daimler Truck on ilmoittanut uutuutena avaavansa My PartsHub -verkkokaupan digitaalista varaosahankintaa varten. Alusta on nyt saatavilla Saksassa sekä useissa Euroopan maissa ja se kokoaa yli 300 000 varaosaa Mercedes-Benz Trucks & Buses, Setra ja Fuso -merkkisten kuorma-autojen ja erikoisajoneuvojen osalta.
Alkuvaiheessa mukana ovat muun muassa Alankomaat, Belgia, Luxemburg, Italia, Puola, Espanja, Portugali, Sveitsi, Britannia ja Turkki. Lisää eurooppalaisia markkinoita odotetaan kevääseen 2026 mennessä.
WebParts korvataan
My PartsHub korvataan aiemman Daimler Truck WebParts -portaalin. Rekisteröidyt käyttäjät siirtyvät automaattisesti uuteen järjestelmään.
Kuorma-autovaraosien tilaamista varten My PartsHub on suoraan yhteydessä Global Parts Centeriin Sachsen-Anhaltin Halberstadtissa, joka on tällä hetkellä asteittain käytössä. Noin 260 000 neliömetrin logistiikkakeskuksen kautta tilaukset käsitellään nopeammin globaalissa jälkimarkkinaverkossa. Varaosia Mercedes-Benz ja Setra -busseille voidaan myös hankkia tämän alustan kautta.
Tilausprosessien läpinäkyvyys paranee
Uusi digitaalinen ratkaisu kattaa koko valikoiman alkuperäisosista, vaihto-osista ja TruckParts by Mercedes-Benz -varaosista vanhempiin malleihin. Saatavuudet ja henkilökohtaiset ehdot näkyvät suoraan hakutuloksissa. Ajoneuvoja voidaan tallentaa järjestelmään, jolloin voidaan etsiä tarkkoja komponentteja.
My PartsHubiin pääsee mobiililaitteilla, kuten puhelimella, kannettavalla tietokoneella tai tabletilla. Verkkokauppa on saatavilla kunkin maan omalla kielellä ja sitä voi käyttää milloin tahansa. Chat-toiminto mahdollistaa kysymysten esittämisen, joihin Daimler Truckin mukaan vastataan nopeasti.
Selaaminen helpottuu
Hakua helpottaa kaksitoista osaluokkaa. Alusta tarjoaa myös räjäytyskuvia, joista käy ilmi esimerkiksi moottoreiden tai vaihteistojen rakenne graafisesti. Hintatiedot sekä tilausvaihtoehdot näkyvät lähes samanaikaisesti. “Quick-Order” -toiminto on suunnattu usein tarvittaville osille, joita voi tilata ilman monimutkaista tutkimusta. Toimitus tapahtuu Daimler Truckin palvelukumppanien kautta.
Pääsy on mahdollista rekisteröitymisalustan “User Management After Sales” kautta Mercedes-Benz Truck -sovelluksille. Kaikki aiemmat WebParts-käyttäjät on otettu automaattisesti mukaan.
(Vogel)



